جلسه بررسی مشکلات روستاها با حضور نماینده بناب، فرماندار، بخشدار و برخی روئسای ادارات و شوراها و دهیاران روستاها در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، محمد باقری بنابی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستا ها با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط دهیاران گفت: منظور و هدف از برگزاری چنین جلساتی در طول یک ماه  یا ۴۵ روز یک بار، ایجاد هماهنگی های بیشتر و بهتر توسط ادارات و دهیاران می باشد که با وجود مشکلات مطرح شده فراوان روستاها می توانیم این مشکلات را در طول زمان حل کنیم و دهیاران هم انتظار نداشته باشند که ایم موضوعات مطرح شده یک شبه و یا یک ساله باید انجام پذیرد چونکه واقعا مشکلات زیاد است و برخی از آنها نیز زمان بر می باشد تا حل شود و دهیاران نیز با پیگیر ها و همکاری ادارات بتوانیم در طول مدت به این مشکلات فائق آمده و حل کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس افزود: بزرگترین مشکل مطرح شده دهیاران در این جلسه آب شرب می باشد که در این مورد زحمات زیادی کشیده شده است و نمی شود این زحمات را نادیده بگیریم ولی پیگیر افزایش برداشت از زرینه رود هستیم که بتوتنیم جوابگوی مصرف شهرستان باشیم.

وی همچنین در ادامه از پیگیری اخذ حق آبه از قلعه چای عجب شیر نیز جهت آب شرب شهرستان اشاره کرد و گفت:  برنامه های خوبی برای آب شرب شهرستان داریم و  سعی میکنیم  بتوانیم از قلعه چای نیز به شبکه آب شرب شهرستان اضافه نموده و در مشکل آب شرب قدم موثری برداشته شود.

باقری بنابی افزود: بحث قیر رایگان نیز در دستور کار ما قرار گرفته است که نزدیک به یک میلیون تن گیر رایگان مجوز گرفته شده است و به دست شورای محترم نگهبان فرستاده شده است که انشالله این مشکل نیز برطرف  خواهد شد.

نماینده بناب با اشاره به مشکلات کشاورزان ازجمله فروش محصولات گفت: از وزارت خانه مربوطه پیگیر مسائل زیان ده بودن محصولات از بابت نبود بازار هستیم ولی از یک طرف دیگر هم مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان بایستی در ابتدای سال  زراعتی، حتما کشاورزان را بوسیله برگذاری دوره ها و کلاسهای آموزشی، سطح آگاهی و اطلاعاتی آینده بازار محصولات کشاورزی این عزیزان را توجیه نمایند تا بیشتر از این، با زیان مواجه نشوند و بدانند این سال روی چه محصولی سرمایه گذاری بکنند و چه محصولی را در اولویت کشت خود قرار دهند.

باقری بنابی در خاتمه تصریح کرد: ۵۰ یا ۶۰ درصد مشکلات مطرح شده دهیاران، مشکلات  مدیریتی می باشد و در این مورد از تمامی ادارات خواهشمندیم دست در  دست هم داده و زمان بیشتری به موضوع صرف کنند و با دهیاران تعامل سازنده داشته باشند تا این مشکلات نیز رفع گردد.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده