رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد از طرح این دانشگاه برای جابجایی رشته ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی شان خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز طهماسب کاظمی اظهار کرد: بعضا شاهد هستیم رشته هایی در برخی استان ها و مناطق کشور ارائه می شود که نیازهای شغلی آن رشته تحصیلی در آن منطقه کم است و خیلی از افراد در محل زندگی شان آینده شغلی روشنی ندارند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در برنامه‌ریزی راهبردی افزود: اخیرا شورای گسترس و برنامه ریزی دانشگاه آزاد به سرعت و دقت مطابق با مصوبات و استاندارهایی که وزارت علوم و بهداشت دارند، کارهای آمایشی رشته ها را پیگیری می کند.

کاظمی ضمن بیان این مطلب که قرار است جابجایی رشته ها را تا حدی که دانشگاه آزاد مجاز است، اجرایی کنیم، ادامه داد: طرح جابجایی رشته ها به این صورت است که مثلا یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می کند اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ التحصیلان در محیط اطرافشان شغل متناظر آن رشته را ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در واقع می خواهیم رشته ها را با هزینه زیاد از یک واحد یه واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جا به جا کرده تا در نهایت بتوانیم دانشگاه آزاد را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم که رشد و پیشرفت منطقه از طریق ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه کارهای آمایشی این طرح به سرعت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر برای اجرایی کردن این طرح یک مجوز کلی گرفته ایم و بر این مبنا هر استانی که در شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه، گزارش آمایشی خود را ارائه می دهد، بر همان اساس رشته ها را جا به جا می کنیم و متناسب با نیازهای منطقه ای آن ها را سامان می دهیم.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: در جا به جایی رشته ها در دانشگاه آزاد مراقب هستیم که به سایر زیر نظام های آموزش عالی صدمه ای نزنیم؛ یعنی اینطور نشود که سایر دانشگاه ها در جذب دانشجو با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد این مسئولیت اجتماعی را پذیرفته ایم که رشته ها را متناسب با مشاغل و فرهنگ منطقه به گونه ای جا به جا کنیم که افرادی که در دانشگاه آزاد درس می خوانند خیلی نگران شغل نباشند.