گروه استان‌ها ـ معاون توسعه سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی گفت: در استارتاپ بیستارت کسب و کار این سازمان ۶ طرح به مرحله تجاری سازی رسیده است ضمن آمادگی خود در حمایت را از ایده‌ها و فکرها اعلام می‌کنیم.

به گزارش  انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، صمد رضاپوری رئیس مرکز علمی و کاربردی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی ایران در سال ۱۳۳۰ آغاز به کار کرد اظهار داشت: این سازمان ابتدا به صورت مرکز راهنمایی صنایع ایران برای توانمند کردن مدیران صنایع راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه “آموزش، مشاوره و تحقیق” رویکرد سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی است، گفت: تاکنون ۳۰ میلیون نفر-ساعت آموزش از ابتدای تاسیس صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هدف این دانشگاه، تربیت نیروی کار ماهر است، ابراز داشت: بیش از ۷۸۰۰ دانش آموخته داریم که ۷۳ درصد آنها جذب بازار کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای مهر ۹۹ حدود ۲۳ رشته با ۱۰ رشته کارشناسی و ۱۳ رشته کاردانی از فردا ثبت نام از طریق سازمان سنجش آغاز می‌شود گفت: این سازمان تنها مرکز شمالغرب کشور که مجوز رشته امور بورس را دریافت کرده است، ضمن اینکه دانشجویان با دفاتر کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه به بازار کار و کارآفرینی نزدیک می‌شوند.

احمد دیباور، مدیر توسعه خدمات سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی در این جلسه از راه‌اندازی رشته روابط عمومی و امور رسانه در مقطع کارشناسی و رشته مدیریت اداری در مقطع کاردانی برای رسانه‌ها خبر داد و افزود: رسانه ها با ۳۰ درصد تخفیف می‌توانند از خدمات دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های کوتاه مدت در این سازمان، گفت: بیش از ۲۶۰ دوره مختلف در رشته های متنوع برای کارکنان مراکز دولتی و خصوصی برگزار شده تا بیش از گذشته توانمند شوند.

دیباور از راه‌اندازی اولین آکادمی رسمی بورس در این سازمان خبر داد و ابراز داشت: مدیریت بورس به یک رشته دانشگاهی هم تبدیل شده تا متقاضیان به صورت تخصصی و آکادمیک وارد بورس شوند.

وی با اشاره به اینکه استارتاپ “بیستارت” بیزینس استارتاپ برای کسب و کار برگزار می شود ادامه داد: در دوره گذشته این استارتاپ ۶ طرح به مرحله تجاری سازی رسیده است ضمن آمادگی خود در حمایت را از ایده‌ها و فکرها اعلام می‌کنیم.

دیباور افزود: برای کسب و کارهای نوپا هم مشاوره و خدمات کارآفرینی به صورت رایگان ارائه می شود که در قالب دوشنبه‌های کارآفرینی مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم موانع موجود بر سر راه کارآفرینی را به سهم خود برداریم.

انتهای پیام/