گروه استان‌ها ــ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرحی در مجلس در حال بررسی است که می‌تواند کمک خوبی به اقشار ضعیف داشته باشد، گفت: این طرح با عنوان تأمین کالاهای اساسی برای مردم با کارت‌های اعتباری است.
به گزارش  انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدحسین فرهنگی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور ۶ نماینده تبریز در سالن “جمهوری” استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با انتقاد از اینکه وزارت ورزش پول‌هایی را که گرفته به استان نداده است و وصول نشده است، اظهار داشت: این اقدام وزارت ورزش قابل پیگیری است و از تمامی ادارات می‌خواهم که مشکلات جذب اعتبارات خود را اعلام کنند تا پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در مجلس، توزیع یک‌میلیون تن قیر رایگان تصویب شده است که احتمالاً شورای نگهبان ایراداتی بگیرد، افزود: احتمالاً پس از اصلاح امیدوارم تصویب نهایی صورت گیرد اما مدیران استان باید سهمیه استانی را پیگیری کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرحی در مجلس در حال بررسی است که می‌تواند کمک خوبی به اقشار ضعیف داشته باشد، گفت: این طرح با عنوان تأمین کالاهای اساسی برای مردم با کارت‌های اعتباری است که با همکاری دولت و مجلس می‌تواند در کاهش مشکلات اقشار مردم مؤثر باشد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در ادامه، تسهیل در رساندن اقلام بهداشتی به دست آحاد مردم را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: باید سامانه‌ای به مردم اعلام شود تا ماسک و ضدعفونی‌کننده به‌درستی توزیع شود و کمبودی در این حوزه رخ ندهد.

وی با تصریح به اینکه “تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در استان ما کافی است و شاید از کشور هم خارج می‌شود”، ابراز داشت: وضعیت قرمز استان قابل دفاع نیست و باید در توزیع اقلام بهداشتی اقدام درستی صورت گیرد و مردم هم فرهنگ استفاده از آن را گسترش دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، تشکیل بازارهای محلی را مشابه آنچه در تهران وجود دارد برای تبریز لازم و ضروری دانست و گفت: محل‌هایی تعیین شود برای تأمین متمرکز و قیمت‌های پایین‌تر تا مردم به‌سهولت نیازهای خود را با قیمت مصوب و مناسب تأمین کنند ضمن اینکه اشتغال خوبی را هم در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/