با پایان چهاردهمین طرح یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب، 22 هزار و 348 کتاب به ارزش نه میلیارد و 144 میلیون ریال در استان به فروش رسید.
 به گزارش  انعکاس به نقل از تبریز جوان، محمد محمدپور اظهار داشت: با پایان چهاردهمین طرح یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب، ۲۲ هزار و ۳۴۸ کتاب به ارزش نه میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال در استان به فروش رسید. وی افزود: در این طرح ۳۰ کتابفروشی در تبریز و هشت کتابفروشی در شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان، مرند،

وی افزود: در این طرح ۳۰ کتابفروشی در تبریز و هشت کتابفروشی در شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان، مرند، چاراویماق، هشترود و عجب‌شیر عضو بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در این طرح در مدت ۱۳ روز از تاریخ ۱۸ تا ۳۰ مردادماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف عرضه نمودند.

محمدپور متذکر شد: در این طرح که با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» اعتبار جذب شده یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک‌میلیون و پانصد هزار ریال بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: در «تابستانه کتاب ۹۹» به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده بود.

وی یادآور شد: کتابفروشی‌های شایسته، شهر کتاب و بانک کتاب در این دوره به ترتیب بیشترین فروش کتاب را داشتند.

طرح‌های عیدانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب در راستا ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.