قره چپق از جمله روستاهای مهم در حوزه ی تولید کار و سرمایه با تراکم جمعیتی بالاست که با وجود نقش پررنگ خود در شهرستان، مورد بی مهری مسئولین امر قرار گرفته است.

به گزارش انعکاس بناب، قره‌چپق جزو یکی از روستاهای بزرگ در دهستان بناجوی غربی بخش مرکزی شهرستان بناب است که دارای پتانسیل بالای تولیدات کشاورزی و نیروی انسانی با تراکم جمعیت بالا و اقتصادی می باشد از این رو انتظار می رود مسئولین امر نگاه ویژه ای به این خطه ی تلاشگر مبذول دارند.

در این گزارش تلاش بر این است معضلات اساسی روستای قره چپق بصورت تیتر مانند و خلاصه جهت اطلاع و پیگیری مسئولین امر بیان گردد تا مردم فهیم و زحمت کش این دیار بیشتر از این متحمل کمبود ها و کم لطفی های مسئولین بالا دست نگردد.

وضعیت نامناسب ورودی قره چپق

با توجه به اینکه ورودی روستای قره چپق مسیر مشترک تردد چندین روستا و خود ساکنین پرجمعیت روستا می باشد، عدم رسیدگی اداره راه و شهرسازی در مبادی ورودی روستای قره چپق به شانه خاکی جاده و تجمع آبهای سطحی در فصول بارش به همراه نامناسب بودن مسیر ورود- خروج به پمپ بنزین مستقر در ورودی جاده و نیز نبود روشنایی کافی از جمله معضلات اساسی است که ساکنین روستا با آن به شدت درگیر اند.

سوال اساسی این است که چطور پمپ بنزین در حریم روستا قرار گرفته است و هزینه های نگه داری آن بر عهده ی روستا می باشد ولی عوارض آن به صندوق شهرداری واریز می شود؟

بی شک این معضلات بدست ادارات راه و شهرسازی و دیگر ارگانهای مربوطه باید مرتفع گردد چرا که این مردم تلاشگر شایسته ی داشتن حقوق اولیه ی شهروندی هستند!


حیف و میل بیت المال به چه قیمتی

در خصوص مسیر های جدیدالاحداث و کانال های آب بر روستا، ناظر به اینکه این پروژه ها به اتمام نرسیده اند و تازه تاسیس هستند لذا عدم تکمیل این پروژه ها از جمله شن ریزی خیابان ها و کانال کشی مزارع، باعث شده هزینه های صرف شده قبلی نیز از بین رفته و هزینه کلان مجدد بر دوش بودجه ی نداشته ی این روستا تحمیل شود.

گفتنی است لزوم بازنگری طرح هادی نیز جهت تکمیل خیابان تازه تاسیس وحدت و توسعه ی فضای سکونتی روستا جهت کاهش قیمت مسکن و زمین های مسکونی در این میان نقش پر رنگی دارد.

لازم به ذکر است اداره جهاد کشاورزی و مسئولین امر واحد های تامین قیر رایگان، باید جهت تکمیل پروژه کانال های آب بر مزارع و آسفالت نمودن خیابان های تازه احداث شده، پیگیری های لازم را سریعا انجام داده و از حیف و میل بیت المال جلوگیری کنند.

تامین بخشی از بودجه روستا به لطف خیرین، نه دولت!

به لطف خیرین و مردم نوع دوست قره چپق، غسالخانه ی روستا در دست احداث می باشد که نیازمند توجه مسئولین جهت اخذ امتیازات گاز ، برق، و آب بوده که همین خود کمترین همکاری مسئولین با مردم خواهد بود.

نیز بخش آتش نشانی روستا نیز به لطف کم کاری های مدیران متولی نیمه کاره رها شده و در آینده ای نه چندان دور هزینه ای اضافه ای را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است این بخش در حالی نیمه کاره رها شده که واحد آتش نشانی در این روستا، امکاناتی از جمله خودرو آتش نشانی، نیروی انسانی، سرباز و دیگر عوامل را داراست و نیز اخیرا بودجه بسیار ناچیزی به این واحد تعلق گرفته شده است که هیچ دردی را دوا نمی کند.

ورزشگاهی که خار می پروراند!

با کمال تاسف محیطی که بنا بود شاهد نشاط و سلامت جوانان باشد، اکنون تبدیل به محیطی دیمی، که در آن خار روییده، گشته است و این امر برازنده ی محیط ورزشی نیست و نیاز به رسیدگی و ساماندهی دارد. این در حالی است که زمین های ورزشگاه، تبدیل به مکانی برای چرای گوسفندان و کشت و زرع کشاورزان شده است و همه ی اینها به نوعی اتلاف بیت المال است.

گفتنی است از آنجاییکه مابین ورزشگاه و روستا، در تصرف منابع طبیعی قرار گرفته است و این منطقه بنابه عدم استفاده از این زمینها، تبدیل به زباله دان روستا شده است، که این ورزشگاه نیز در بین خیل عظیمی از نخاله و گردوخاک کارایی اش از دست داده؛ این در حالی است که شن ریزی های هزینه بر این مسیر، توسط سرمایه های مردمی تامین شده است، لذا نیاز جدی به آسفالت کاری و رسیدگی اصولی بدان حس میگردد. از طرفی درب ورودی ورزشگاه همیشه ب روی چوپانان و کشاورزان باز است و این امری نیست که این پروژه برای این منظور طراحی شده باشد.

باید خطاب به مسئولین اداره ی ورزش و جوانان گفت اگر بناست همچنان در انجام مسئولیت خود کوتاهی کنید، بهتر است همچون حال حاضر مدیریت این حوزه را به خود روستا واگذار کنید، که اگر این اتفاق بیفتد، دهیار و سایر مسئولین روستا خودشان بسیار شایسته تر میتوانند بااستفاده از خود ورزشگاه، بودجه ی لازم برای رسیدگی به محوطه و غیره را نیز تامین کنند!


نهر کند آخی نیازمند بودجه

تعلق بودجه و رسیدگی کامل جهت تکمیل پروژه ی مذکور، از دیگر مطالبات اهالی روستا از مسئولین است.