مشکلات و معضلات حاصل از عدم رعایت قوانین شهری و نبود نظارت از سوی ارگان های مربوطه صدای ساکنین خیابان فردوس 25 در مجاورت میدان تره بار را درآورده است.

ما اکنون شهری داریم با مسائل و مشکلات بسیار که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در آن زندگی کنیم، در واقع ما وارث معضلاتی هستیم که خود به خود تحمیل نمودیم و گریزی از آن نیست. وجود معضل‌های بزرگ شهری مانند ترافیک، رعایت نکردن قوانین عبور و مرور و … از سوی شهروندان علاوه بر گسترش زمینه‌های بی‌اعتمادی میان شهرنشینان در پاره‌ای مواقع میل به قانون‌گریزی را در جوامع دامن زده است.

به گزارش انعکاس بناب، دامنه و گستره حقوق شهری شامل برنامه ریزی و مدیریت شهری است و طیف وسیعی از فعالیت‌های مربوط به شهرسازی، طراحی، توسعه شهری، اقتصاد شهری، سیاست شهری و فرهنگ شهری را تحت پوشش قرار میدهد؛ رعایت قوانین و مقررات شهری، بهبود زندگی شهری و برنامه ریزی و مدیریت شهری دارند و عدم رعایت قوانین و مقررات شهری درتمامی زمینه‌ها پویایی زندگی و برنامه ریزی شهری و مدیریت آن را مختل می کند.

سوژه ای که عوامل انعکاس بناب را به آن  وا داشته این است که پیام ها و شکایات فراوانی از طرف شهروندان و ساکنین فردوس ۲۵ در خیابان چمران در مجاورت میدان تره بار شهرستان بناب در مورد عدم نظارت مسئولین شهری به قوانین و مقررات حاکم بر شهر دریافت شده است که از آن جمله می توان به معضل استقرار باسکول ها در محدوده ی مسکونی و هدایت کامیونها و خودرو های باربری به منطقه سکونتی  اشاره کرد که معضلات اساسی و بزرگی را به همراه خود یدک می کشد.

با وجود مدرسه امام علی (ع) در خیابان فردوس ۲۵ و تردد کامیونها و خودروها  از آن محل و  بارگیری و تجمع آنها در مجاورت مدرسه و سکونتگاهها مشکلاتی را برای این منطقه به بار آورده است.

نبود نظارت عوامل شهرداری و راهنمایی و رانندگی بر بارگیری و اطراق کامیون ها در این مکان، تبعات اجتماعی و رفاهی  عدیده ای را برای  ساکنین و دانش آموزان به بار آورده است.

از ریخته شدن پس ماند ها در محیط اطراف و  شوخی ها و رفتارهای ناپسند برخی رانندگان حامل بار از شهرهای دور و نزدیک آن هم در دید دانش آموزان تبعات اجتماعی و فرهنگی سوئی را به دنبال داشته است.

وضعیت نامناسب  و خاکی خیابان به همراه  ایجاد گرد و غبار از عوامل  بروز مشکلات بهداشتی در این منطقه  بوده که در استمرار این تجمع غیر اصولی و غیر قانونی در این محیط سکونتی و آموزشی ایجاد شده است و نیازمند رسیدگی هر چه سریعتر مسئولین به این معضل اساسی می باشد.

در نهایت انتظار می رود مسئولین شهری، نظارتی و انتظامی در جهت رفع این معضل اساسی قدم های جدی برداشته و به این مشکل شهروندی خاتمه داده و گره از مشکلات زیستی را وا کنند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده