برخی از مدیران و مسئولین بایستی از جلسات نمایشی و بی نتیجه فاصله بگیرند.

به گزارش انعکاس بناب، یکی از مشکلات اغلب مدیران، جلسات مداوم و بعضا بدون نتیجه است، جلساتی که وقت زیادی از آنها را می‌گیرد و کمترین نتیجه مورد انتظار را هم برای آنها دربر دارد تا جایی که در بسیاری از موارد در حین مراجعه به مدیران با این جمله تکراری و ملالت‌بار مواجه می‌شویم که: جلسه هستند! جلسه دارند! جمله‌ای که همه ما از شنیدن آن دچار حس ناخوشایندی می‌شویم.

در طی هفته شاهد برگزاری چندین  جلسه کاری با موضوعات مختلف در  شهرستان می باشیم . اگر این موضوع را از نگاه ملی نگاه کنیم بد نیست به این پرسش جواب دهیم که آیا این جلسات توانسته اند ، موثر و مفید واقع شوند ؟ چه میزان از منابع  ( زمان ، ریال ) تلف شده است ؟ کاش می شد برای پاسخ به پرسش های فوق به داده های معتبری مراجعه کرد تا متوجه شویم که برگزاری این نوع جلسات ، چه آثار و تبعاتی را نیز به دنبال داشته است.

بدون شک ، بسیاری از جلسات مستقیم و یا غیرمستقیم در ارتباط با موضوعات مختلف مرتبط با داده می باشد که اگر قبل  از برگزاری جلسه اعضای جلسه داده ها را کسب و تجزیه تحلیل نکنند، برگزاری آن جلسه به هیچ دردی نخواهد خورد.

متاسفانه در برخی جلسات همچون جلسه شورای ترافیک شهرستان نیز که امروز در محل فرمانداری شهرستان بناب برگزار گردید برخی اعضای حاضر در جلسه انگار فقط برای رفع تکلیف حضور غیاب در آنجا جمع شده بودند و چنانکه فرماندار نیز به عنوان رئیس جلسه به آن اشاره نمود اینکه مصوباتی که در  جلسات به تصویب می رسد باید مجری و متولی مربوطه در اسرع وقت به آن عمل کند در غیر این صورت ترتیب این جلسات بی فایده است.

بی مهری برخی از مسئولین نسبت به حل مشکلات کلان شهرستان و عدم پیگیری وظایف محوله بر آنها، باعث توقف مصوبات و باعث کند شدن اجرای طرح ها می شود.

مردم شهرستان بناب در زیر بار سنگینی مشکلات و کمبود ها به حد کافی رنج می کشند و در این شرایط بحرانی و سخت نیز همپای مسئولین در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی صبر پیشه میکنند که  از این محبت ها و حمایت ها نباید برخی مسئولین سوء استفاده کرده و در انجام وظیفه  خود کوتاهی های آشکار انجام دهند.

حتی  به جرآت میتوان گفت که برخی از اعضای جلسه برخودشان زحمت مطالعه ی موضوع جلسه را هم نداده بودند چه برسد به اینکه از عوامل و چالشهای موضوع جلسه در حوزه خود مطالب جمع کنند.

حال با برگزاری اینچنین جلسات به مکررات همچون موضوع معضل ترافیکی شهرستان، چه نتیجه مفیدی حاصل شد؟ بجای اینکه در جلسه برای رفع مشکل  ترافیکی از عواملی مانند عریض شدن خیابان ها  و یا احداث خیابان های جدید و یا حتی کمترین اقدام اینکه جابجایی مراکز درمانی و خدماتی از مرکز شهر و همچنین موضوع میدان تره بار خود عامل بزرگ ترافیک می باشد مطلبی مطرح نشد.

ناگفته نماند که مدیرانی هم هستند که با جان  و دل به مردم و این دیار زحمت می کشند که وقتی اینچنین بی مسئولیتی را در پیش رو می بینند در امور محوله خود با مشکل مواجه شده زحمات آنها نیز بخاطر کم کاری برخی دیگر به باد می رود.

امیدواریم عزیزان این سخن مردم و ما را به فال نیک گرفته و در  جهت پیشرفت شهرستان و کشور همیشه پاینده ایران دوشادوش دیگر مدیران زحمت کش به وظایف خطیر خود نگاه دلسوزانه داشته باشند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده