شهروندان بنابی طی تماس ها و پیام های ارسالی به پایگاه خبری انعکاس بناب، از افزایش نارضایتی های خود از بانک ملت شعبه مرکزی خبر دادند.

به گزارش انعکاس بناب، شرایط بد اقتصادی این روزها و عدم برنامه جامع دولت برای مهار و کنترل تورم و همچنین بازار بی ثبات طلا و ارز باعث شده است تا مردم جهت امرار معاش در شرایط سختی قرار بگیرند.

با کاهش ساعت کاری بانک‌ها در نتیجه شیوع ویروس کرونا، به‌نظر می‌رسد که در سایه ضعف نظارت مدیران عامل اکثر بانک‌ها و بی‌توجهی روسای شعب، کیفیت ارائه خدمات حضوری بانک‌ها به مردم به‌شدت افت کرده است.

مدتی است سیل پیام های نارضایتی مردم از عملکرد بانک ملت اوج گرفته و این قصه همچنان ادامه دارد؛ معضلی که بجای حل آن، روز به روز بر  عمقش افزوده شد.

این در حالیست که همچنان شاهد موجی از بی تفاوتی و اهمال کاری را از سوی بانک ملت شعبه ی مرکزی هستیم و این خود سندی بر صحت پیام های نارضایتی مردم شریف است.

خبرنگار انعکاس بناب وضعیت این روزهای شعب اکثر بانک‌ها، مخصوصا شعبه مرکزی بانک ملت  را روایت می‌کند. بخوانید:

_عدم تکریم ارباب رجوع

بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است، که امروزه در دستگاههای دولتی مطرح است. در واقع، طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از هفت برنامه تحول کشور است که به منظور ایجاد تحول در نظام اداری کشور به تصویب شورای عالی اداری رسیده و در حال اجراست.

اساسا، احترام و تکریم ارباب رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم های اداری نظام اسلامی ایران، هدف نهایی طرح تکریم است و آن، نیاز نهفته ای میان مردم و دستگاههای اجرایی بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، این نیاز را کشف و به همه دستگاهها، ابلاغ نمود.

این در حالیست که مطلب فوق در عملکرد جاری بانک ملت به گواه مردم صورت نمیگیرد و متاسفانه چندین بار است که از این شعبه عملکرد ضعیف را شاهد بوده ایم، غفلتی که نه تنها باعث کمرنگ شدن اعتماد و امنیت خاطر این بانک در اذهان مردم بوده بلکه باعث کند پیش رفتن خدمات بوده است.

_عدم رعایت قوانین اعطای تسهیلات 

متاسفانه به کررات شاهد نقض قوانین صادر شده از طرف بانک مرکزی جهت اعطای تسهیلات و دیگر خدمات توسط برخی بانک ها بویژه در این شبه بانک ملت بوده ایم واین قانون شکنی، برخلاف پیشبرد اهداف و خدمات دریافتی مردم، خود مشکلی بر مشکلات انباشته شده شهروندان می باشد.

چنانکه در طرح اعطای وام کرونا برای ۵۰ میلیون یک ضامن آمده است و با وجود اعلام این خبر از تمامی رسانه های ملی و محلی ولی باز شاهد اذیت شدن شهروندان سرتا پا غرق در مشکل، هستیم که حتی جواب رئیس شعبه به خبرنگار ما به این موضوع سربالا و بی تفاوت بود و نشر این اعتراضات نیز از طریق رسانه را مهم ندانستند از تعداد بیشتر ضامنین سخن گفت.

_اقدامات حفاظتی فقط برای کارکنان

درحالی‌که اکثر فروشگاه‌های بزرگ ‌هنگام ورود مشتریان اقدام به عرضه دست‌کم دستکش یکبار‌مصرف می‌کنند و در برخی نقاط این فروشگاه‌ها مواد ضدعفونی‌کننده قرار داده شده است، در شعب بانک‌ها خبری از مواد ضدعفونی‌کننده برای مشتریان نیست و تنها هر شعبه بانک اقدام به جداسازی فضای بین کارکنان و مشتریان کرده و برخلاف فروردین‌ماه که در مقاطع زمانی کوتاه‌مدت، پیشخوان بانک‌ها ضد‌عفونی می‌شد، حالا این کار به ساعت ابتدا و انتهای کاری شعب موکول شده است. افزون بر اینکه خبرنگار انعکاس بناب می‌گوید: طرح فاصله‌گذاری هوشمند در بانک‌ها رعایت نمی‌شود و برخی از مشتریان یا کارکنان بدون هیچ دستکش و یا ماسکی به فعالیت مشغول هستند.

_مشتریان بی‌اطلاع و کارکنان بی‌حوصله
پدیده رایج این روزهای شعب بانک‌ها، بی‌اطلاعی مشتریان از خدمات بانکی و کارمندان بی‌حوصله و کمتر پاسخگوست به‌نحوی که برای گرفتن پرینت ۱۰گردش آخر حساب در برخی شعب از مشتریان خواسته می‌شود تا شماره بگیرند و پس از دقایقی معطلی به جای پاسخ‌دادن روشن، آنها را به سمت معاون شعب هدایت می‌کنند تا او به آنها یادآوری کند که می‌توانند از دستگاه‌های خودپرداز ۱۰گردش آخر حسابشان را بگیرند. قرار‌دادن دست‌کم یک‌نفر در شعبه قبل از گرفتن نوبت و انتظار طولانی و خسته‌کننده مشتریان برای راهنمایی می‌تواند هم رضایت مشتریان را افزایش داده و هم فشار بر شعب را کاهش دهد. افزون بر اینکه در موارد متعدد دیده شده که به هنگام شلوغ‌شدن شعب بانک، رئیس یا معاون شعبه سعی در نادیده‌گرفتن ازدحام مردم و خطر شیوع کرونا دارد به جای اینکه از کارکنان پشتیبان بخواهد تا ابتدا سرعت ارائه خدمات به مردم را بالا ببرند و خدمات دیگر مربوط به درون شعبه را به ساعتی دیگر موکول کنند.

امیدواریم مسئولین بانک ها این انتقادات و سخنان مردم عزیزی که ما رسالت به انتشار آن هستیم را به فال نیک گرفته و  تلاش در بهبود خدمات رسانی و کاهش بار مشکلات این روزهای سخت و طاقت فرسای مردم باشند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده