جلسه بررسی طرح کاداستر با حضور فرماندار، رئیس دادگستری بناب و سایر روسای ادارت، جهت هماهنگی صدور سند های مالکیت شهرستان بناب در محل فرمانداری برگزار شد.

به  گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح کاداس با اشاره به تصرفات اراضی دولتی گفت: متاسفانه در سطح شهرستان بناب با توجه به تصرفاتی که از اراضی و اموال دولتی می شود ادارات دولتی مجاب شدند که در این مورد اقداماتی را انجام دهند و از اراضی ملی محافظت نمایند.

فرماندار بناب افزود: با توجه به ازدیاد تصرفات در شهرستان بناب که  دلیل این عمل نیز قصور برخی از ادارات در انجام وظیفه می باشد که در جهت ثبت و حفظ و نگهداری اموال نیز قدمی برنداشته اند.

رفیعی ضمن قدردانی از زحمات دادگستری در امر اقدامات حفظ اراضی ملی گفت: اکثر پرونده های موجود در دادگستری شهرستان بناب در مورد تصرفات اراضی ملی و اموال دولتی هستند که این خود نوعی هشدار برای شهرستان می باشد که مسئولین امر بایستی جهت ساماندهی این معضل اقدامات لازم را انجام دهند و دادگستری نیز جهت حفاظت و مراقبت اموال و اراضی زحمات زیادی را متحمل شده است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه از طرف اداره ثبت اسنادو املاک شهرستان برای ۴۸۰۰۰ هکتار زمین، سند صادر شده است که ۱۲ فقره آن بنام ادارات دولتی شده است.

فرماندار بناب با اشاره به آفت حفظ اراضی و اموال دولتی و ملی گفت: ادارات مربوطه جهت حفظ و حراست از موارد تصرفاتی باید خیلی جدی عمل نمایند و اینگونه نباشد که بعد از سند زدن نسبت به آن مورد بی تفاوت باشند و آن را فراموش کنند و متاسفانه برخی ادارات بعد از سند زدن و مشاهده تصرف به دادگستری شکایت می کنند و حتی در جلسه  دادگستری حاضر نمی شوند و آن را پیگیری نمی کنند که این خود نوعی آفت می باشد.

وی در خاتمه از تشکیل ماهانه ی این جلسات خبر داد و افزود: در این جلسات ما پیگیر مطالب خواهیم شد و ادارات نیز بایستی موارد را بررسی و پیگیر باشند چرا که زمینه ها نیز برایشان فراهم شده است.

انتهای  پیام/ جعفر کریم زاده