ثبت نام مجدد جاماندگان وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ امروز در سامانه طرح ملی مسکن آغاز می شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیروز (شنبه ۱۲ مهر) در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه این وزارت خانه با وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران از اخذ مصوبه جدیدی در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد که بر اساس آن، افرادی که در دوره قبلی ثبت نام وام ودیعه مسکن جا مانده بودند یا مطلع نشده بودند، بتوانند در بازه زمانی ۱۳ مهر تا ۳۰ مهر ثبت نام مجدد کنند.

این تسهیلات به عنوان کمکی برای پوشش بخشی از هزینه ودیعه مسکن مستأجران (پول پیش) از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خرداد ماه امسال در نظر گرفته شد و به تصویب این ستاد رسید.

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای از آغاز نام نویسی وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه ۱۳ مهر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۰ مهر از طریق سامانه tem.mrud.ir خبر داده است.

این وزارت خانه در اطلاعیه دیگری با تأکید بر اینکه تسهیلات فوق الذکر صرفاً به افرادی که مالک واحد مسکونی نباشند، پرداخت می‌شود، اعلام کرد:

همانطور که در زمان ثبت نام، دریافت این تسهیلات منوط به دارا بودن شرایط مندرج در ماده ۱ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله «نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد» بوده است، کلیه متقاضیان و افراد تحت تکفل ایشان نیز متعهد هستند که از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۸۴ فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند.

لذا چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز گردد، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف گردیده و در صورت اخذ آن تسهیلات متعهد به جبران خسارات و استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جرایم مربوطه خواهند بود.

گفتنی است پیش از این، مدیران معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از قرمز نشدن فرم ج متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خبر داده بودند؛ بنابراین دریافت این تسهیلات، به منزله سابقه استفاده از تسهیلات مسکن تلقی نشده و دریافت کنندگان این تسهیلات از طرح اقدام ملی مسکن کنار گذاشته نخواهند شد.

خاطرنشان می‌شود رقم تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۵۰، ۸ کلانشهر ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی نیازی به ارائه ضامن نداشته و با چک یا سفته می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند؛ چک برگشتی مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست.

مشمولان دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی با یک ضامن و ۵۰ میلیون تومانی با دو ضامن دارای چک صیادی که داشتن چک برگشتی، مانعی بر سر راه دریافت این تسهیلات نیست، می‌توانند این وام را دریافت کنند.

نحوه بازپرداخت تسهیلات نیز به دو صورت بازگرداندن اصل وام به بانک عامل طی یک سال و پرداخت ماهانه معادل یک دوازدهم این تسهیلات به عنوان سود این تسهیلات و همچنین بازپرداخت اصل و سود تسهیلات طی اقساط ۳۶ ماهه با نرخ سود ۱۳ درصد تعیین شده است.

کد خبر