با انتصاب فرماندار جدید بناب بخشی کوچکی از انتظارات مردم بناب را در این یادداشت یادآوری می کنیم و امید داریم فرماندار جدید بناب پیگیر این مسائل باشند.

به گزارش انعکاس بناب، فرماندار اسبق بناب که الحق مدیری کاردان، با کیاست و دوراندیش بود که ذکر دیگر موارد و خصوصیات اخلاقی این خدمتگزار نظام از حوصله این یادداشت خارج میباشد و این هفته هم شاهد معارفه فرماندار جدید شدیم که سکان هدایت نمایندگی عالی دولت در شهرستان بناب را به دست گرفتند، از آنجایی که مردم بناب فهیم، آگاه، بصیر و دلسوز شهر خود هستند که اگر مدیر شهرستان زمینه رشد و شکوفایی شهرستان را فراهم کند از جان دل حاضر به فداکاری و همکاری هستند ولی مشروط بر اینکه جناب فرماندار با توانمندی و کاردانی جمع اضداد نماید و این نیروها را متحد و هم فکر و هم دل و هم صدا نماید.

امروز بناب با توجه به وضعیت کنونی اش، با کاستی ها و کمبودها  دست و پنجه نرم کرده و از کاروان توسعه ی پایدار عقب مانده است، هر چند به برکت عظیم انقلاب اسلامی و تلاش نمایندگان اسبق و فعلی اقدامات اثر گذاری صورت گرفته و یا در پروسه انجام شدن هست، همگان باید برای پیشرفت و ترقی شهر هر آنچه در توان دارند وارد میدان شده تا به مطالبات این شهر جامع عمل پوشیده شود.

جناب آقای شهریار فتحی در ابتدا، ورودتان را به شهرستان بناب به عنوان نماینده عالی دولت و تدبیر و امید خیر مقدم عرض می نماییم و امیدواریم حضور شما در شهر ما نقطه عطفی باشد در جهت توسعه همه جانبه شهرستانی که به اعتراف دوست و دشمن قابلیت ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل زیادی برای پیشرفت و آبادانی دارد و در طول این سالها  به دلایل مختلف، آن گونه که باید و شاید به حق خود دست نیافته است و بیش از هر زمان دیگری تشنه توسعه و پیشرفت همه جانبه است که  بیان چند نکته را خالی از لطف نمی دانیم و عنایت آن جناب را به آنها جلب می نماییم و امیدواریم با عزم بلند و جدیت بالایی که از شما سراغ می رود بر انجام آنها به نحو احسن همت بگمارید و در طول خدمتتان در بناب اندیشه ی توسعه و آبادانی شهرستان دغدغه همیشگی تان باشد و در خدمت منافع شهرمان و مردم شریف این دیار باشید.

جناب آقای فرماندار، من از اموری که دسترسی به آن ها درشرایط کنونی ممکن نیست با شما سخن نخواهم گفت و سخن خود را تنها در مسایلی متمرکز می کنم که تحقق آنها شدنی باشد، لازم دانستم توجه جنابعالی را به نکاتی چند در رابطه با مسایل مبتلا به حوزه ی مسئولیت تان و مواردی که اطلاع از آن ها شما را در اعمال مدیریت صحیح و آگاهانه و اتخاذ تصمیمات مفید جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در شهرستان بناب را یاری خواهد کرد، جلب کنم.

جناب آقای فتحی حضرتعالی عهده دار بالاترین مقام اجرایی شهرستان هستید باید بدانید اولویت های شهر نیازمند شناسایی است و باید همت عالی خود را مصروف انجام و حل آنها کنید، همانطور که نماینده پرتلاش بناب در روز معارفه توصیه ها و عمده ترین نیاز های شهرستان را به اطلاع رساند، انتظار داریم با قدرت هرچه تمام تر دست به کار شوید و لحظه ای کارها و افراد را به حال خود فرو نگذارید، بد نیست از قلم نیافتد و یادآور شویم پروژه های مهم و تحول آفرینی در مدت چند سال گذشته با پیگیری نماینده محترم  آغاز گردیده است که باید با سرکشی وقت و بی وقت هرچه زودتر شاهد به ثمر نشستن آنها باشیم.

تکمیل و رفع بلا تکلیفی بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی شهرستان و همچنین جذب اعتبارات لازم در حوزه درمان در شهرستان بناب یکی از اولویت های مهم این شهرستان می باشد.

روستاهای شهرستان بناب که در حوزه ی تولید کار و سرمایه با تراکم جمعیتی بالاتری هستند و با وجود نقش پررنگتر خودشان در شهرستان بناب، مورد بی مهری  قرار گرفته است و تلاش مسئولین نباید تنها در خود شهر بناب اکتفا گردد.

مشکل سکونت گاههای غیر رسمی و عمران و آبادانی شهرستان و روستاها، آسفالت معابر و خیابان ها چهره ای بی روح به شهرستان بخشیده و شهر بناب را تبدیل به شهر جنگ زده کرده است.

از مشکلات شهرک ولیعصر (عج) بناب هر چه بگویم باز نمی توانم گوشه ای از آن را برایتان توصیف کنم، بایستی از نزدیک شاهد معضلات این منطقه ی مظلوم باشید  تا اینکه شاید باری از مشکلات این اهالی کاسته شود.

انتظار می رود از بحث مدیریت استراتژیکی بهره جسته و  تهدید معضلات و فاضلاب جاری در قوبی چای را که طول و عرض شهرستان را فرا گرفته است و یکی از عمده مشکلات کوی لاله نیز می باشد به یک فرصت تفریحی، گردشگری و نمایی زیبا در شهرستان را خلق نمایید و بناب نیز مانند دیگر شهر ها از رودخانه خدادادی خود نهایت بهره را ببرد نه اینکه معضلی بر جان مردم شهرستان باشد.

تکمیل پروژه استادیوم ورزشی که سالیان سال است در گوشه ای از شهر بناب مانند یک بیمار کرونایی  نفس های خود را از دست داده و نیازمند احیا می باشد.

مشکلات چرخه تولید در شهرک صنعتی و شرکت های بزرگ تاثیر گزار ملی در بناب و حتی بی مهری های فراوان به سرمایه گزاران، که عمده مولفه ی پیشرفت شهرستان می باشد را از یاد نبرید تا شاید بناب نفسی تازه بگیرد.

همچنین ناگفته نماند در حال حاضر از اصلی ترین و پر اهمیت ترین دغدغه مردمان این دیار مبلمان شهری و تغییر در وضعیت و سامان دادن به آن است (با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران به شهر کباب ایران، سامان دادن به شهر و مبلمان شهری باعث سربلندی بناب و بنابی در مقابل میهمانان نوروزی خواهد شد امید داریم از هم اکنون رسیدگی به این امر فراموش نگردد.

از مشکلات میادین تره بار، خشکبار و دواب شهرستان بناب هر چه بگویم کم است، چنانکه صادرات و تجارت ارزنده و در سطح کلان در این مراکز صورت می گیرد که مورد بی مهری های زیادی شده است و مشکلات حمایتی در این بخش به اوج خود رسیده است و این پتانسیل عظیم در سایه فقدان مدیریتی، رو به نابودی می باشد.

فرماندار محترم حتما عذر ما را می پذیرد که مشکلات زیاد است قلم از نوشتن آنها خون می گرید از مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی و هزاران نوع درد را نمی توان نوشت که حتما جنابعالی در این جامعه زندگی می کنید و به آنها واقف هستید که  امیدواریم با حضور با درایت حضرتعالی در شهرستان بناب قدم های استوارتری به سمت توسعه و پیشرفت برداشته و بناب به شایستگی های در حد نام و آوازه اش دست یابد. انشاا…

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده