عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: دولت نه تنها از بدعهدی‌های قبلی آمریکا درس نگرفته بلکه همچنان شاهدیم که منتظرند ببینند در کاخ سفید می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد و چه کسی می‌خواهد در آمریکا رئیس جمهور شود و اقتصاد کشور را منتظر اینگونه مسائل گذاشته‌اند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاطم موجود در بازار گفت: شرایط امروز بازار معلول عوامل و علل مختلفی است. اول اینکه دولت بخش قابل توجهی از مسائل اقتصادی را به توافقات با اروپایی‌ها و دیگر کشورهای غربی گره زده و تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آنها ریخته است.

وی افزود:‌ متأسفانه آقای رئیس جمهور آب خوردن ما را هم به تفاهم‌نامه‌‌ها و توافقات خود را دیگر کشورها گره زد و وضعیت امروز اقتصاد کشور نتیجه تصمیمات و اقدامات غلطی بوده است که در سال‌های قبل توسط دولت شاهد آن بودیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: متأسفانه هنوز هم که هنوز است دولت نه تنها از این وضعیت درس نگرفته بلکه همچنان شاهدیم که منتظرند ببینند در کاخ سفید می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد و چه کسی می‌خواهد در آمریکا رئیس جمهور شود و اقتصاد کشور را منتظر اینگونه مسائل گذاشته‌اند.

نصیرایی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل دیگر مشکلات اقتصادی امروز ضعف مدیریتی است. ما آنچه را که امروز به عنوان مثال در بورس و مشکلاتی که برای جامعه درست کرده مشاهده می‌‌کنیم به علت عدم مدیریت صحیح و به موقع در این حوزه است.

وی افزود: مشکل دیگر در ارتباط با قیمت کالاها در بازار در حوزه نظارت‌ها است. اگر یک نظارت دقیق به موقع و میدانی وجود داشته باشد و از ظرفیت بسیج مردمی در این زمینه استفاده شود این مشکل تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت:‌ همگی قبول داریم که امروز کشور درگیر یک جنگ اقتصادی با آمریکا و عوامل آن است. در جنگ اقتصادی باید آرایش جنگی گرفت اما متأسفانه آرایش جنگی که باید صورت بگیرد مشاهده نمی‌شود.

نصیرایی خاطرنشان کرد:‌ ما در شرایط فعلی تحرک و انگیزه لازم را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از سوی دولت شاهد نیستیم و متأسفانه از سوی دیگر هم شاهد هستیم شرایط روز به روز برای مردم سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد در دولت باید تغییرکند و تا زمانی که این تغییر صورت نگیرد ظرفیت‌های عظیم داخل کشور آزاد نمی‌شود. همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و زمانی که تفکر لیبرال و غرب‌زده حاکم بر مدیریت جنگ بود اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت ما نمی‌توانستیم در جنگ پیش‌روی کنیم و انرژی و توان مردم نمی‌توانست به صحنه بیاید و دائماً در حال عقب‌نشینی بودیم و دشمن پیش‌روی می‌کرد و خسارت می‌زد. اما وقتی این تفکر کنار گذاشته شد و عرصه برای خلاقیت‌ها باز شد دیدیم که فتوحات جبهه انقلاب هر روز گسترده‌تر از قبل شکل می‌گرفت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در شرایط اقتصادی امروز هم وضع به همین ترتیب است تا زمانی که با دست‌فرمان غرب‌زد‌ه‌ها و غرب ‌گراها و کسانی که در دامان غرب پرورش پیدا کردند بخواهیم پیش برویم وضع همینی است که می‌بینیم. روز به روز سختی‌های اقتصادی بر مردم بیشتر تحمیل می‌شود و فشار بر گرده مردم بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهیم در این جنگ اقتصادی که همه حیثیت انقلاب را به گروگان گرفته بخواهیم پیروز باشیم باید همان تفکری که خرمشهرها را در تفکر آزاد کرد باید مدیریت کار را در عرصه اقتصادی نیز در دست بگیرد.