رئیس اداره پست شهرستان بناب در گفتگو با انعکاس؛

جابجایی ۱۱۰ هزار فقره مرسوله در ۶ ماهه نخست امسال از اداره پست بناب/ افزایش حجم مرسولات پستی در این شهرستان/ آغاز فعالیت e بازار در جهت اشتغال زایی و درآمد زایی مردم توسط اداره پست

 

 

رئیس اداره پست شهرستان بناب ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس از گزارش عملکرد این اداره در شش ماه اول سال ۹۹ و توضیحاتی در خصوص سرویسهای پستی و خدمات پستی خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، به مناسبت روز جهانی پست به خدمات ۶ ماهه این اداره اشاره کرد و گفت: این اداره با تعداد ۲۹ کارمند رسمی، قراردادی، پیمانکاری و ۹ دفتر پیشخوان در سطح شهر و روستاهای تابعه مشغول خدمات رسانی به مردم است.

وی با اشاره به رسالت پست افزود: رسالت ما توزیع به موقع و حداکثری است و ما سعی کرده ایم که در چند سال اخیر بتوانیم نفر به نفر همکاران خودمان را به آموزش و دانش روز بر اساس متغیرهای کیفی که طراحی شده است، برسانیم و رصد بکنیم که در این راستا سیستمی تجهیز کرده ایم بنام سیستم راهیاب که تمامی نامه رسانان در سطح کشور به این سیستم تجهیز شده اند، که از مزایای این سیستم یکی این است که مرسولاتی که به نامه رسان تحویل داده میشود از زمان تحویل به نامه رسان تا زمان تحویل در آدرس گیرنده قابل رصد و رهگیری است، با این برنامه ریزی مدون، هم بصورت مانیتورینگ و هم بصورت میدانی، عملکرد همکارانمان را رصد خواهیم کرد که ما با درصد توزیع بالای ۹۷٪ مرسولات وارده، توانسته ایم رتبه ی اول توزیع را در سطح کشور بدست بیاوریم.

رئیس اداره پست بناب با اشاره به عملکرد پست در زمان بیماری کرونا گفت:  تقریبا از ابتدای شروع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی، هیچ روز تعطیل نبودیم و تمام قد در خدمت مردم شریف بوده ایم؛ بطوریکه همکارانمان در کنار کادر درمان توانسته اند در ۶ ماهه ی نخست امسال ۱۱۰ هزار فقره ی مرسوله را جابجا کرده، در کنار رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، سعی برآن شده که هیچ گونه حرکتی ناظر بر انتشار ویروس از طرف ما صورت نگیرد و سلامت مردم را به مخاطره نیندازد.

فروزانفر افزود: در ۶ ماه اخیر، حجم مرسولات پستی در سطح کشور به شدت افزایش یافته و در شهرستان ما نیز حجم مرسولات پستی افزایش چشمگیری داشته است که تقریبا ۳۰٪ افزایش مرسولات را خریدهای اینترنتی شامل میشود.

وی در ادامه گفت: شرکت ملی پست طرحی بنام «ستاپ» را بکار میگیرد که هدفش این است  با توجه به وضعیت محدود بازار، تمامی فعالیت هایی که در فضای مجازی اتفاق می افتد، خرید و فروشهای اینترنتی و کسب و کارهایی که در این زمینه وجوددارد، از درگاه پست استفاده کرده و همچنین اداره پست، سامانه ای بنام «e بازار» بکار گرفته که در آن، افرادی که دارای صنایع کوچک یا صنایع و مشاغل خانگی هستند، یا فعالیت و کسب و کار اینترنتی دارد و میخواهد در این زمینه فعالیت کند، میتواند از این درگاه استفاده کند که ما در این درگاه، غرفه ای مجازی برای استارت آپ های خود داشته و در شرایط کرونایی و نوپایی کسب و کار خویش، کالاها، تولیدات و کسب و کار خود را در آنجا عرضه کنند؛ بازاری که برخلاف بازار سنتی بیرون، بازاری گسترده و در سطح بین المللی است و همچنین در سطح روستایی نیز کشاورزان میتوانند با استفاده از این درگاه، محصولات تولیدی خود را در دید گسترده ی مشتریان مجازی خود قرار داده و بازار رقابتی سالمی را رقم بزنند که هزینه های فروش آنها را کاهش داده و از توزیع مویرگی پست بهره برده و تولیدات خود را در سطح کشوری عرضه کنند، بدین منظور آنها میتوانند به واحد بازاریابی اداره ی پست بناب مراجعه کرده و قراردادی با پست منعقد کنند که نتیجتأً هزینه های کالاهایشان را بصورت آنلاین دریافت کنند و یا بصورت COD در زمان تحویل کالا به گیرنده، هزینه هایش را دریافت کرده و تحویل طرف قرارداد بدهیم.

رئیس اداره پست بناب با تاکید بر خدمات جدید در مناطق روستایی افزود: ایجاد ۱۷ دفتر ICT روستایی و ۸ نمایندگی پستی روستایی، خدمات دهی به روستائیان عزیز، جزو برنامه های سال جاری اداره ی پست بناب است که ما در اداره ی پست بناب، آماده ی عقد قرار داد به منظور ارائه ی خدمات نیابتی با روستائیان هستیم و میتوانیم محصولات بومی و استراتژیک آنها را در سراسر کشور به فروش برسانیم.

وی با اشاره به همکاری اداره پست با اداره ثبت اسناد شهرستان بناب گفت: جهت تسهیل امورات ثبتی مردم، اداره ی پست بناب با عقد قرارداد با اداره ی محترم ثبت اسناد بناب، در شش ماهه ی نخست سال، توانسته ۷۵۱ فقره سند تک برگی را که مدارک اسناد از دفتر خانه های اسناد بناب توسط پست بناب جمع آوری شده است را آماده و تحویل متقاضیان محترم بدهند که اداره ی پست توانسته است در خصوص اتلاف وقت همشهریان خدمت دهی کند.
فروزان فر در خاتمه در خصوص رهگیری مرسوله افزود: مردم عزیز میتوانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پست، به نشانی www.post.ir در قسمت رهگیری مرسوله، بارکد مرسوله ی خود را وارد کردده و آن را رصد کنند، یا با شماره گیری ۰۲۱-۸۴۸۷۰۰۰۰ بارکد مرسوله را وارد کرده و وضعیت مرسوله ی خود را پیگیری کنند تا همکاران ما  در سطح کشور، کمتر از ۱۲ ساعت وضعیت را به ایشان پیامک کنند و همچنین تیپاکس، بخش خصوصی است و هیچ ارتباطی به پست ندارد، دولتی نیست و زیر نظر ما فعالیت ندارد و پست بانک ها با بانک مرکزی کار میکنند و تنها با ما همکاری دارند.

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده

 

 

 

 

 

چاپ خبر

 

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.