امام جمعه مشهد گفت: امروز با سه جریان فکری انحرافی روبرو هستیم، انقلاب و نظام اسلامی ما یک جریان رفتاری و سیاسی است که ضد انقلاب ها خواستار تغییر رفتار ما هستند،در برابر اسلام هراسی نباید سکوت کردو منفعل بود ، جریان اسلام حداقلی انحرافی است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از صبح توس، امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد در بارگاه مطهر رضوی اظهار داشت: نهاد مقدس مجلس خبرگان رهبری در جهت تداوم اهداف مقدس انقلاب پاسداری، حفظ اسلامیت و مشروعیت دقت دارد.

 

وی تصریح کرد: روسا و مدیران مجلس خبرگان صرف‌نظر از اینکه فقهای وارسته‌ای بودند، عناصر سابقه دارد انقلاب ویاران دیرین امام و کسانی بودند که در کنار امام با قدمت نیم‌قرن راه ایشان را رصد و دنبال می‌کردند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: جایگزین عالم بزرگ در مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله یزدی قرارگرفته‌اند که از اول نهضت انقلاب در کنار امام بودند، ایشان در زمان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پرونده شکنجه‌های تابانی داشته‌اند و پس از پیروزی انقلاب به‌عنوان سرباز فداکار خالصانه در خدمت امام و رهبری هستند.

 

وی ادامه داد: در نطق‌های پیش از دستور اظهار نگرانی‌های فقهای نمایندگان نسبت به مسائل اقتصاد و فرهنگ داشتند که به محضر مقام معظم رهبری گزارش شد و ایشان در دیدار با خبرگان فرمودند نکات عظیمی بود، کلام ایشان در همه دیدار و نشست‌ها آنچه در دیدار خبرگان از ویژگی بیشتری برخوردار است زیرا مخاطب نمایندگان فقیه مردم هستند؛ رهبر معظم انقلاب همیشه در دیدار با نخبگان رهنمود اساسی و مرتبط باریشه انقلاب را بیان می‌کنند.

 

آیت‌الله علم الهدی بابیان اینکه در کلام رهبری سه جریان انحرافی سوغات جنگ نرم تشریح شد: اول جریانی متکی به اسلام حداقلی به وجود آمده است؛ ما جمهوری اسلامی داریم یک مکتب وسیع گسترده است و بایستی در تحقق نظام اسلامی با حداقلی شرایط اکتفا کنیم، اکتفای به دین حداقلی نامیده‌اند.

 

وی افزود: این جریان انحرافی می‌گویند شعارهای گسترده وسیع اسلام را در جامعه سطح بالایی نمی‌خواهد اجرا شود، رهبری مقابل این قضیه موضع‌گیری کردند.

 

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه رهبری فرموده‌اند مطالبه اسلام از مسلمین تحقق کامل اسلام است، بیان داشت: در این نظام باید همه اسلام از تمام حدود شرایط مستحبات و نوافل باید اجرا شود، آیا این‌همه شهید داده‌ایم و مقاومت کرده‌ایم تا دین حداقلی داشته باشیم؟ موازین اسلام را آیا با تساهل و تسامح یک عده‌ای پیاده کنیم؟

 

وی ادامه داد: در شهر ما سر یک کنسرت چه بساطی ایجاد شد تا مراسم مطربی در حرم مطهر رضوی برگزار کنند، ده سال گفته‌شده است در حرم مطهر رضوی مطربی جایز نیست، این کنسرت با موسیقی متفاوت بوده زیرا اجتماع زننده متفاوت با  اجرای موسیقی راه می‌افتد، دین حداقلی مطلوب ما نیست بلکه اسلام جامع مطلوب است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با معرفی جریان انحرافی دوم به‌عنوان جران منفعل، بیان داشت: جریانی امروز در برابر اسلام هراسی دشمن عده‌ای منفعل شده‌اند، درحالی‌که دشمن با اسلام هراسی با نشان دادن مهره‌های درندگی توسط داعش و تروریست‌های تکفیری راه انداختند، عده‌ای راه افتاده‌اند تا بابی بند و باری‌های اسلام کاری نداشته باشید تا کسی از اسلام زده نشود.

 

وی تأکید داشت: این اسلام هراسی درونی است تا خودمان سوژه عملیاتی دشمن را اجرا کنیم و خودمان از دین دست‌برداریم.

 

آیت‌الله علم الهدی با اشاره بر اینکه اسلام هراسی لازمه‌اش انفعال نیست، افزود: نباید از احکام قضایی دست‌برداریم، بنای ما این نیست؛ خدا در آیه ۹۱ سوره مبارک حجر می‌فرماید تفرقه‌افکن‌ها کسانی هستند که قرآن را تکه‌تکه قبول کردند، دشمن می‌خواهد اسلام را براندازی کند، برخی انتظار دارند درحالی‌که ما خودمان اسلام ناب داریم فتیله اسلام را بکشیم پایین در میدان مقدس دانشگاه کنسرت اجرا شود تا جوانان از اسلام نترسند.

 

امام‌جمعه مشهد با پرسش اینکه آیا ما باید مثل جوانان به سمت بی‌بندوباری برویم و ما همراهی کنیم و یا جوانان را زیرپوشش اسلام بیاوریم؟، بیان داشت: جوانان از چه چیز اسلام نترسند از اسم اسلام که ارزش ندارد، چرا باید از آن‌ها موهبت اسلام را بگیریم تا از اسلام نترسند.

 

وی با عنوان جریان سوم انحرافی از کلام رهبری، گفت: برخی جریان‌های سیاسی حرکات ضد نظام خود را توجیه می‌کنند در فضای مجازی و روزنامه‌ها اصول نظام را تضعیف می‌کنند و می‌گویند منظور تغییر نظام نیست منظور تغییر رفتار است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این انحراف سوم توسط رهبری در خط قرمز است، افزود: رفتار ما همانند نظام ما است، انقلاب و نظام ما جریان رفتار است، رفتار سیاسی منطبق با رهبری، آن‌ها از ترس گفتن تغییر نظام می‌گویند تغییر رفتار نظام را می‌خواهند، این‌ها همان ضدانقلاب از منظر رهبری هستند.

انتهای پیام/ط