صبح امروز آئین تجلیل از مجتمع فولاد ظفر بناب بعنوان واحد نمونه سلامت محور استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل تعاون استان و مسئولان ارشد شهرستانی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر حسین فتحی  صبح امروز در مراسم تجلیل از مجتمع فولاد ظفر بناب بعنوان واحد نمونه سلامت محور با اشاره به نقش صنعت فولاد در اقتصاد کشور گفت: صنایع فولاد، تاثیر پذیری زیادی در بنیان گذاری اقتصادی کشور داشته و در پیشرفت های اقتصادی کشور حرف اول را می زند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاع اجتماعی استان، فولاد را یکی از شاخص های ارزیابی صنعتی کشور دانست و گفت: بعد از نفت و گاز، پرحجم ترین تجارت جهان مختص تجارت صنایع فولادی می باشد  که کشور ایران نیز در این ارزیابی رتبه ۱۴ جهان  را دارد.

وی افزود: یکی از مباحث مهمی که در فولاد می توان کاربردی کرد، صنایع زنجیره ای از فولاد می باشد که تاثیر گزاری آن بر اشتغال، در استفاده از صنایع پایین دستی می باشد و اگر بتوانیم زنجیره را تکمیل کنیم کار بزرگی در این عرصه انجام می شود که می تواند پتانسیل زیادی داشته باشد.

دکتر فتحی، شهرستان بناب را قطب فولاد استان دانست و گفت: با توجه به پتانسیل قوی که در بناب وجود دارد باید تلاش بکنیم برای مدیریت یکپارچه در صنعت فولاد میزان خلاقیت  و نوآوری را بالا ببریم تا از صنایع زنجیره ای وابسته به فولاد که ۶۰۰ صنعت می تواند  پایین دست این صنعت تکمیل شود بهره برداری بکنیم.

وی در خاتمه از  فولاد ظفر بناب بعنوان واحد نمونه بعنوان کارآفرین برتر استان، واحد صادر کننده نمونه و همچنین روابط عمومی آن را بعنوان برترین روابط عمومی استان تجلیل کرده و این مجتمع را در تیمی کار کردن که یکی از شاخصه های کارآفرینی می باشد نمونه دانست.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده