رئیس سازمان تامین اجتماعی بناب از حذف دفترچه های درمانی و پیاده سازی طرح نسخه ی الکترونیک توسط این سازمان خبر داد.

جهانگیر درخشان، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به جزئیات طرح “سی هفتاد” گفت: مشمولان سازمان تامین اجتماعی، از این پس، با ثبت شماره ی تلفن همراه و حساب بانکی، با مراجعه به ادرس http://eservices.tamin.ir میتوانند از خدمات دیجیتال و غیر حضوری این سازمان بهره مند شوند.

وی گفت: طی طرح «سی_هفتاد» ، ۳۰ خدمت حضوری را به ۳۰ خدمت غیر حضوری تبدیل کرده ایم تا سالیانه ۷۰میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه ی حضوری کاهش یابد. همچنین سامانه ی هوشمند، قابلیت حذف ۱/۲۰۰/۰۰۰ فرزندان اناث مستمری بگیران را بوسیله ی ثبت هوشمند، داراست.

درخشان طی توضیحات تکمیلی خدمات الکترونیک بیمه شدگان تامین اجتماعی، ادامه داد: در راستای بهبود کیفیت، افزایش پوشش، سهولت دسترسی و ارتقای خدمات درمانی به ۴۵ میلیون بیمه شده ی این سازمان، طرح حذف دفترچه های درمانی و جایگزینی نسخه ی الکترونیک را شروع کرده ایم که بواسطه ی آن آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک فراهم شده است

وی گفت: هم اکنون تمامی مطب های پزشکی و دندانپزشکی، درمانگاهها، داروخانه ها، بیمارستان ها، فیزیوتراپ ها، مراکز تصویر برداری و آزمایشگاهها، در صورت امادگی، میتوانند بدون استفاده از دفترچه درمانی، مبادرت به نسخه نویسی و ارائه ی خدمات بصورت الکترونیک کنند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی، درباره ی سهولت عملکرد داروخانه ها بواسطه ی طرح نسخه ی الکترونیک، گفت: داروخانه ها بایکی از دوروش استفاده از سامانه ی نسخه ی الکترونیک به آدرس darman.tamin.ir و یا بهره گیری اتصال سامانه ی فعلی خود به سامانه ی تامین اجتماعی، میتوانند به بیمه شدگان ارائه ی خدمات داده و از مزایای این طرح نیز بهره مند شوند.

وی در خاتمه، در زمینه ی بهره گیری پزشکان و دندانپزشکان از طرح مزبور نیز، با اشاره به تسهیل کار ایشان، اضافه کرد: پزشکان و دندانپزشکان نیز با دوروش زیر میتوانند ازاین خدمات بهره ببرند:

_ مراجعه به آدرس ep.tamin.ir در صورت فاقد سامانه بودن
_درخواست از شرکت توسعه دهنده سامانه اطلاعاتی خود(درصورت استفاده از سامانه ای غیرازتامین اجتماعی) جهت پیاده سازی واسط های برنامه نویسی کاربردی.