جلسه طرح شهید قاسم سلیمانی، پیرامون اقدامات مقابله با کرونا در محل فرمانداری با حضور فرماندار، بخشدار و دیگر روئسای ادارات برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز شهریار فتحی در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان از اجرای طرح شهید  قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیج و شبکه بهداشت و درمان با هدف مبارزه با شیوع کرونا از دیروز اجرا شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری و همدلی به ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا دست یابیم.

وی در ادامه از دستگاههای نظارتی خواست در اجرای قانون از تبعیض به جد پرهیز کرده و کسب و کار کوچک را با بزرگ در یک چشم ببینند، حتی در برخورد با بانک ها نیز اگر طبق مصوبه ستاد، بانکی خلاف دستورات حرکت کند به جد برخورد کرده و پلمپ خواهد شد و در این امر با هیچ کس شوخی و تعارف نداریم.

فرماندار بناب با اشاره به شرایط سخت معیشتی و بحرانی جامعه افزود: در کنار بسیج، نهادها و ارگانهای مردمی، خیرین  نقش پررنگی  را ایفا می کنند لذا انتظار داریم بیش از پیش در این امر پای کار بوده و کمک حال آسیب دیدگان وضعیت کرونایی باشند.

مقام عالی دولت در خاتمه نقش رسانه ها  را در انعکاس وقایع، مشکلات و نیز هم افزایی ها خطیر خوانده و از مساعدت ایشان جهت شناسایی مشکلات از یک سو و فرهنگ سازی جهت قطع زنجیره کرونا از سوی دیگر تقدیر کرد.

معاون امنیتی سیاسی فرماندار بناب نیز در این جلسه با هدف تبدیل هر خانه به یک پایگاه سلامت گفت: در راستای کمیته های تشکیل شده برای قطع زنجیره کرونا اقدام به ناحیه سازی و محله سازی عملکرد کمیته ها خواهیم کرد که شامل چهار کمیته؛ حمایت و قرنطینه خانگی/غیر خانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی و کمیته ی پایش و نظارت می باشد که کمیته پایش و نظارت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بالغ در ادامه رسالت کمیته های مذکور را رهگیری موارد کرونا و پایش حداکثری بستری های کرونا دانست.

وی در خاتمه  گریزی نیز در زمینه ی متولیان پلمپ زده و افزود: اگر مشاغلی که ملزم به تعطیلی هستند از تذکر اتحادیه خود تمکین نکنند، اکیپ بازرسی که متشکل از نماینده بهداشت و نیروی انتظامی است اقدام به پلمپ آن واحد خواهند کرد.

سرهنگ پاسدار شاکری در ادامه این جلسه  از تهیه یک هزار بسته مواد غذایی خبر داد و عنوان کرد: این بسته ها در اختیار بسیج و خانه بهداشت قرار خواهد گرفت تا  با شناسایی خانوارهای نیازمند بین ایشان توزیع گردد و برای تداوم این حرکت سایر ارگانها را نیز به همکاری دعوت کرد.

جانشین سپاه ناحیه بناب با اشاره به اینکه اقدامات مصوبه، از جزئی ترین واحدهای سطح شهر شروع خواهد شد، از تخصیص داوطلبانه بسیجی آموزش دیده داوطلب مرد و زن به خانه بهداشت ها خبر داد و افزود: این اقدام را روستا به روستا شروع کردیم و بازخوردهای مثبتی را نیز در پی داشته است

 

انتهای پیام/ج