صبح امروز با حضور رئیس شبکه بهداشت، بخشدار، کادر زحمت کش درمان و بسیجیان همیشه در صحنه بناب، رزمایش اجرایی طرح شهید سلیمانی آغاز شد.

به گزارش انعکاس بناب، در طرحی که به نام سردار شهید”حاج قاسم سلیمانی” مزین شده، هدف؛ مدیریت همه گیری کرونا با تاکید بر شناسایی زود هنگام بیماری، پیگیری افرادی که در تماس نزدیک با بیمار بوده اند و جداسازی بیماران و قرنطینه‌های خانگی و غیرخانگی، درمان های سرپایی و مراقبت از این افراد است که در ادامه آن ۴ مرحله بسیج ملی این طرح شکل می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری صبح امروز در حاشیه طرح تکمیلی مبارزه با ویروس کرونا گفت: این طرح با توجه به حیاتی بودن آن باید میدانی عمل کنیم و احتمالا در برخی موارد محله  را نیز قرق نماییم.

وی با اشاره به اهداف طرح افزود: هدف از اجرای این طرح آموزش می باشد و نیروی خط مقدم باید آموزش های لازم را مستمرا دریافت نماید و همیشه این بازدید های میدانی باید تکرار شود.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در خاتمه ضمن قدردانی از کادر درمان به یاری نمودن این نیروی خستگی ناپذیر تاکید کرد و گفت: در طرح شهید سلیمانی ما پشتیبان مدافعان سلامت هستیم و خواهیم بود از آنجایی که اگر سلامت از بین برود امنیت مفهومی ندارد و این دو مکمل همدیگر می باشد.

رئیس شبکه بهداشت درمان در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا گفت: قبل از اجرای طرح و در اوج بحران، ما تا ۹۰ نفر بستری داشتیم و تا ۱۹۰ نفر از پرسنل ما نیز درگیر این ویروس شده بودند که خیلی آمار وحشتناکی بود که به یاری و کمک طرح شهید سلیمانی این آمار ۲۵ درصد کاهش داشت.

وی تفکرات سازنده بسیج را نجات بخش خواند و افزود: همیشه و در همه حال بسیج و تفکرات بسیجی برای جامعه نجات بخش بوده و مخصوصا در این طرح که با نام مقدس شهید سلیمانی اجرا شده است این نام نوعی قوت قلب برای ما بود و هر لحظه این نام را بر زبان جاری می کردیم با نیروی بیشتری وارد عمل می شدیم.

نیرپور در خاتمه از مردم عزیز خواست حدالامکان از تجمعات پرهیز نموده و در شب یلدا نیز در کنار خانواده و در خانه خود این بحران را مدیریت نمایند.

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده