همزمان با هفته حمل و نقل صبح امروز مراسم تجلیل از رانندگان نمونه با حضور مسئولین ارشد شهرستان و رانندگان نمونه برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب،حجت الاسلام محمد باقری طی جلسه گرامیداشت روز حمل و نقل عمومی حل مشکلات این حوزه را در گرو تلاش و مدیریت مسئولین شهری دانست و گفت: اکثر معضلات این حوزه مربوط به سطح شهری نسبت سطح کلان کشوری بود و قابل حل است.

وی با عنوان کردن این مطلب که بررسی روند اداری و قانونی پایانه های درون شهری و ترمینال شهر در حال اتمام است از مسئولین متولی این امر خواست: ظرف مدت یک هفته، دو الی سه مکان برای استقرار پایانه درون شهری را مشخص کنند تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین در جهت کمک به رسیدگی و بازسازی تاکسی ها نیز پیشنهاد ایجاد صندوق تعاونی تاکسیرانان را به سازمان تاکسیرانی داد و برای همکاری در این زمینه نیز به ایشان قول مساعدت دادند.

فرماندار شهرستان بناب در ادامه جلسه علاوه بر تایید مشکلات مطرح شده حمل و نقل از سوی اعضای شرکت کننده در جلسه به مصادیق دیگر نیز اشاره نمود و گفت: نباید رسیدگی به مشکلات حمل و نقل را معطوف به مراسمات خاص آن کرد بلکه رسیدگی مستمر و متعهدانه را می طلبد.

وی با عنوان کردن اینکه بنده خود نیز فرزند یک راننده هستم افزود: این امر برای من مایه مباهات است و خود نیز از نزدیک شاهد مشکلات این قشر زحمتکش هستم که بهره گیری از تکنولوژی های جدید در زمینه های حمل و نقل مسافر از جمله اسنپ، بی سیم و غیره نکته دیگری بود که فرماندار بناب به آن تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بناب در ادامه جلسه به پتانسیل بالای درآمدزایی شهرک صنعتی برای بخش حمل و نقل بناب اشاره نمود و گفت: با بکارگیری و مدیریت قوی میتوان به جابجایی نیروی انسانی مشغول در این بخش از شهر به نیروی کارآمد حمل و نقل بناب سپرده و باعث رونق اقتصادی آن شد.

نبود پایانه های شهری و نیاز به ساماندهی قوی در این زمینه نیز موضوع دیگری بود که صمدزاده به آن ورود کرد و گفت: این موضوع تبدیل به یک مشکل اساسی برای رانندگان شده است چرا که نه تنها باعث اجتماع ایشان در مرکز شهر و ایجاد تراکم وسیله نقلیه می شود بلکه از سوی دیگر عاملی گردیده که اتوبوس های شهرهای همجوار به راحتی بتوانند بازار مسافربری شهرستان را در دست بگیرند و مسافران بناب را در مسیر سوار کنند لذا این امر نیاز به رسیدگی اساسی دارد.

وی به بحث بیمه رانندگان نیز گریزی زد و افزود: سوء استفاده هایی در این زمینه صورت می گیرد و اشخاصی که اساسا در بخش حمل و نقل مشغول نیستند اقدام به استفاده از بیمه یارانه‌ای می نمایند که این خود عمل غیرقانونی قلمداد شده و نیاز به ساز و کاری دارد که جلوی سوء استفاده ها گرفته شود و این حق به صاحبان واقعی خود که همانا فعالان بخش حمل و نقل و اتوبوسرانی است برسد.

در خاتمه جلسه ضمن تقدیر و تجلیل از رانندگان نمونه شهرستان، تعدادی از رانندگان به نمایندگی، از مشکلات خود سخن گفته و خواستار رسیدگی شدندکه با گلایه از وضعیت کرونا و آسیب شغلی تاکسیرانی و اتوبوسرانی از این وضعیت، نبود پارکینگ و پایانه را مشکل مسلم عنوان نموده و از مسئولان حاضر تقاضای رسیدگی کردند‌.

 

انتهای پیام/ نگارنده: هاشم باکمال