صبح امروز جلسه ستاد مبارزه با کرونا با حضور اعضای این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، شهریار فتحی صبح امروز در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب  (س) و روز پرستار با اشاره به اجرای پروتکل های بهداشتی در شهرستان گفت: پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد کرونا دست نوشته ما نیست و فقط ما ناظر بر اجرای آنها در  شهرستان هستیم و حتی در بند های از این مصوبه آمده است که فرمانداران صرفا ناظر بر اجرای آنها می باشند و هیچگونه اجازه اضافه و کسری در مصوبه را نداریم.

وی در ادامه افزود: در سطح شهرستان گاها با مصوبات تبعیض گونه مشاهده می شود که در نوبت خود ورود کرده و به آنها کمک می کنیم، تا هیچ تبعیضی دیده نشود، در این مورد  از تمامی مسئولین درخواست داریم که از تبعیض دوری کرده و با عدالت برخورد نمایند.

فرماندار بناب بر رعایت کردن پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: ما هم شاهد متضرر شدن خیلی از صنوف از جمله آموزشگاههای آزاد هستیم و اینها را بخوبی می دانیم، چه بسا از جنس همین مردم هستیم و به مشکلات کاملا واقفیم ولی متاسفانه نمی توانیم تصمیمی غیر اصولی بگیریم که خدای نکرده دوباره فاجعه ای بزرگ پیش آید و جان مردم عزیز ما به خطر بیافتد.

وی محدودیت های حال حاضر را معضل  اصناف جامعه دانست و افزود: اگر با رعایت کردن پروتکل ها بتوانیم محدودیت ها را برداریم، همه عزیزانی که تاکنون متوجه ضرر های زیادی در این راستا شده اند را یاری کردیم و بسیاری از تالارها و هتل ها و دیگر صنوف از این محدودیت ها رنج می برند که امیدواریم با همدلی و کمک مردم شرایط را رو به بهبودی تغییر دهیم.

نماینده عالی دولت در بناب  وضعیت کرونا را در این شهرستان مطلوب دانست  و گفت: از مردم عزیز خواهشمندیم در مراسمات شب یلدا رعایت کامل نموده و از دورهمی ها پرهیر کنند تا وضعیت مطلوب به حالت خود باقی  بماند.

فرماندار بناب با اشاره به اعمال یا رفع محدودیت  های جدید در شهرستان بناب گفت: احتمالا روز دوشنبه از  سوی ستاد ملی کرونا وضعیت جدید شهرستان ها ابلاغ گردد، بنابراین هرگونه تغییرات از اول دی ماه متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در ادامه جلسه از ۷۸۱۱شناسایی نفر، مشکوک به کرونای اهل بناب در کشور در طول این مدت خبر  داد و گفت: در مدت درگیری با این ویروس در کشور، شهرستان بناب ۲۸۰ نفر فوتی تنفسی داشت که از این تعداد ۱۷۰ نفر آنها فوتی کرونایی بودند.

نیرپور بیشترین رنج سنی فوتی ها را بین ۶۰ تا ۸۰ سال عنوان کرد و افزود: ۲۰ درصد فوتی های کرونایی ها بین ۵۰ تا ۵۹ سال بودند و ۲۲ درصد فوتی ها نیز بین ۶۰ تا ۷۰ ساله بودند.

فرمانده سپاه ناحیه بناب نیز در این جلسه ضمن تبریک روز پرستار با اشاره به اقدامات بسیج  در راستای مقابله با ویروس کرونا و حمایت از اقشار آسیب دیده از این ویروس، گفت: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۶۰۰ بسته کمک معیشتی تا این لحظه توزیع گردیده است و امروز نیز ۷۰۰ بسته آماده توزیع می باشد.

سرهنگ پاسدار حیدری با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان بناب افزود: در این طرح تیم های تحت عنوان رصد و پایش تشکیل شده است که در قالب رزمایش آغاز شده و خدمت رسانی می کنند و هر از گاهی نیازمند نظارت را می طلبد که عملیات بصورت پویا برقرار باشد.

وی به کمبودهای ضروری پایگاههای بسیج سلامت محور اشاره کرد و گفت: در پایگاههای سلامت محور، نیازمند راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ برای جوابدهی و همچنین امکانات بهداشتی (ماسک و ضد عفونی و … ) برای مراجعین را داریم که شبکه بهداشت بایستی ترتیب اثر بدهد.

فرمانده انتظامی بناب نیز در این جلسه از اعمال قانون دوربین ها خبر داد  گفت: اخطارهایی که جهت هشدار به رانندگان فرستاده شده است از اول بهمن ماه اعمال خواهد شد و رانندگانی که فاقد  برگ تردد قانونی باشند حتما جریمه می شوند که نیازمند رعایت رانندگان در زمان محدودیت ها را می طلبد.

سرهنگ شفقی افزود: در این مدت محدودیت ها، ۳۹ مورد واحد صنفی متخلف پلمپ شده و ۴۱ خودرو متخلف توقیف  و به پارکینگ هدایت شده اند که این طرح با قدرت تمام ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان بناب، ضمن تقدیر از خدمات بی چشم داشت بسیج در ایام کرونا، افزود: به اذعان ستاد مقابله ملی باکرونا، بعد از اجرای سراسری طرح حاج قاسم سلیمانی، سطح ابتلای به کرونا، به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته است و این جای تقدیر از این عزیزان دارد.

حمید بالغ، ضمن اشاره به شب یلدای پیش رو و احتمال دورهمی های خانوادگی افزود: تجمع های فامیلی به جدّ ممنوع است و از مردم شریف شهرستان میخواهیم کماکان ما را در راستای مدیریت وضعیت کنونی یاری رسانند.

وی تردد خودروها از ساعت ۲۰ شب به بعد را نیز در شب یلدا ممنوع خواند و افزود: کلیه اصناف به غیر از گروه شغلی ۱، و کسبه طی امروز و فردا از ساعت ۱۸ به بعد مجاز به فعالیت نیستند.

انتهای پیام/جعفر کریم زاده