برخی از شهروندان ابتلا به کرونا را گناه دانسته و با پنهان کاری آن، عامل اصلی انتقال بیماری در جامعه هستند.

به گزارش انعکاس بناب، با شیوع ویروس کرونا در جامعه و تهدید جان مردم، که متاسفانه در طول این ۱۰ ماه، هر روز شاهد از دست دادن عزیزانمان هستیم که مبتلایان به این ویروس آمار قابل توجهی را در شهرستان بناب به خود اختصاص داده است.

بی شک تنها راه خروج و به حداقل رساندن این تلفات همتی والا از طرف همه اقشار جامعه را می طلبد و تنها در این میان برخی قشرهای آسیب پذیر، از جمله کسبه ها مسئول نیستند بلکه همه باید مسئولیت پذیری اجتماعی را در کاهش تلفات، سرلوحه خویش قرار بدهند.

رعایت پروتکل های بهداشتی اولویت هایی هستند که در حداقل ترین اقدامات یک فرد در مسئولیت پذیری اجتماعی امروزی بشمار می آید ولی اقدامات اساسی و مهم دیگری نیز هست که نیاز به فرهنگ سازی و همت شهروندان در کمک به مبارزه با این ویرس منحوس می باشد.

اقداماتی از قبیل برگزاری و یا شرکت در مراسمات و تجمعات، کاهش ترددات غیرضروری، پرت نکردن ماسک و دستکشهای استفاده شده به دور از سطل های آشغال و مهمتر از همه پنهان کاری ابتلا به ویروس که عامل اصلی شیوع نیز می باشد، باید از طرف افراد رعایت شود.

از طرفی هم با توجه به امکان شیوع گسترده این ویروس در تجمعات انسانی همچون مکان های عمومی به تذکرات وزارت بهداشت اگر شهروندان به این توصیه ها توجه نکنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند باز هم آمار مبتلایان سیر صعودی خود را در پیش می‌گیرد.

اعمال قرنطینه دو هفته ای در شهرستان، تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این ویروس را تا حدودی به حداقل رسانده و وضعیت نارنجی را در سطح بناب حاکم کرده است.

متاسفانه برخی از شهروندان با اینکه مبتلا به کرونا هستند بیماری خود را پنهان می‌کنند و حس می‌کنند که ابتلا به کرونا یک گناه و جرم است و نباید آن را آشکار کنند منتها این کار آنها باعث انتقال و تشدید شیوع این ویروس منحوس در سطح جامعه می‌شود که باید گفت ابتلا به کرونا یک گناه نیست، بلکه گناه اصلی مبتلا کردن فرد دیگری بجز خود به کرونا می‌باشد.

امیدواریم که با احساس وظیفه و مسئولیت پذیری اجتماعی در  کنار مدافعان سلامت به نابودی این ویروس منحوس تلاش کنیم و هر روز شاهد از دست دادن عزیزان نباشیم.

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده