فرماندار بناب با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم تاکید کرد دستگاه قضا باید با احتکار کنندگان به شدت برخورد کند

به گزارش انعکاس بناب، شهریار فتحی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب، وضعیت امروز کشور را جنگ اقتصادی دانست و گفت همه دستگاه‌های متولی در امر تنظیم بازار باید به دو نقطه اساسی پیش‌بینی بحران و نظارت، تمرکز بیشتری داشته باشند. به عبارتی باید قبل از وقوع بحران، پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده و نسبت به آن اقدامات لازم انجام گیرد.

فرماندار بناب، نظارت بر بازار را دومین نقطه اساسی مبارزه با گرانی و کمبود کالاهای مایحتاج مردم دانست و گفت: امروز واقعاً در نظارت مشکل داریم.اگر نظارت‌ها قوی باشد مطمئنا می‌توانیم گرانی در بازار را کنترل کنیم.

وی با تاکید به اینکه نظارت‌ها باید تشدید یابد، گفت: امروز در این شرایط با فردی که مایحتاج مردم را احتکار می کند باید به شدت برخورد شود بنابراین انتظار ما از تعزیرات حکومتی و دستگاه قضا این است که با این گونه افراد به شدت برخورد کنند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

فتحی در عین حال تصریح کرد دلیل گرانی ها باعث شده است توان خرید مردم به شدت کاهش یابد، بنابراین باید دستگاه‌های متولی به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند.

رئیس اداره صنعت و معدن بناب نیز در ادامه جلسه ضمن قدردانی از اقدامات سپاه و نیروی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق گفت کمبودی در اقلام ضروری و مایحتاج مردم در بازار نداریم، تنها مشکلی که امروز وجود دارد، گرانی و عدم رعایت برخی از آنان در قیمت واقعی کالاها می باشد.

خان بابایی با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار گفت: در این راستا تخم‌مرغ با تعرفه دولتی وارد بازار کرده ایم و روزانه ۴ تن تخم مرغ به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در شهرستان توزیع می‌شود.

وی از افزایش سایر اقلام و مایحتاج ضروری مردم انتقاد کرد و گفت این مسئله و مشکل کل کشور است که باید ریشه ای حل شود، قطعاً کارشناسان و تیم های نظارتی در آستانه عید نوروز نظارت بر بازار را چند برابر کرده و با متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد.