امروزه وقتی صبح بیدار می شوی و نیم نکاهی به بازارهای مختلف می اندازی شاهد افزایش قیمت کالاها نسبت به روز گذشته خواهی شد که باید مسئولین بدانند که گرانی ها نفس مردم را تنگ کرده است.

افزایش قیمت ها و تورم در ایران رخداد تازه ای نیست و در گذشته نیز شاهد تغییرات قیمتی کالا ها سالی یا چند سال یک بار می شدیم ولی امروزه این تغییرات قیمتی و افزایش تورم بدتر از ویروس کرونا بر جان مردم افتاده است  و فشار را بصورت لحظه ای بر مردم زیادتر کرده و نفسی برای زندگی کردن نگذاشته است بویژه قیمت کالاهای اساسی از دست دولت رها شده، گویا دولت در انتظار غول چراغ جادو است که بتواند یک شبه تمام مشکلات اقتصاد ایران را با رفع تحریم ها از بین ببرد.

بسیاری از مردم نسبت به گرانی روزافزون کالاها که برخی چندین برابر شده است، به شدت اعتراض دارند، دیگر اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام های سنگین ممکن نیست و خونسردی مسئولینی که با وعدۀ حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی کنند و عملاً خود را از زیربار مسئولیت سنگین گرانی سرسام آور، کنار می‌کشند.

تورم و گرانی بی حساب و افسارگسیخته مردم را عصبی می‌کند، سیاست های غلط و شتاب زده‌ای که مردم را نمونه و آزمایش خطاب می‌کند، قابل تحمل نیست، دولت و دستگاه های نظارتی توجه لازم را ندارند و اولویت‌ها را فراموش کردند، وضعیت حاکم بر بازار  معیشت و زندگی خانوارها را تهدید می‌کند و ازدواج بسیاری از جوانان را به تعویق انداخته است.

مسئولین در برابر سیل بیکاران فارغ التحصیل و پدران و مادرانی که با امید فرزندان خود را به دانشگاه ها فرستادند، باید پاسخگو باشند البته تبعیض در توزیع عادلانه شغل به ویژه در مناطق محروم قابل تامل است، چه کسانی در برابر فساد، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق ناشی از این وضعیت پاسخگو است، چرا زمینه اشتغال موجود تقویت نمی شود و چرا مجوزه ها به کسانی داده می شود که دردی از اشتغال درمان نمی کند؟

عدم توزیع عادلانه ثروت و درآمد، فقدان عدالت اقتصادی، عدم توزیع درست نقدینگی و عدم عمل به تعهدات اعتماد را سلب و کارگران و قشر ضعیف را در امرار معاش با مشکل مواجه می‌کند که امروز به این گروه اقشار متوسط هم اضافه شده اند.

به تعبیر مقام معظم رهبری باید خداوند متعال را به واسطه داشتن چنین مردمی شکر کنیم، مردمی که در همه عرصه‌های انقلاب از پیدایش تاکنون در حوزه‌های جهادی، سازندگی، اقتصادی، نظامی،دفاعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی انقلابی گرانه حضور یافتند شایسته توجه و عنایت ویژه هستند.

آیا واقعا مسولین می دانند که مردم در رنج هستند و کاهش قدرت خرید آن ها ، تورم و گرانی لجام گسیخته، رواج فساد و تبعیض، نفس آن ها را بریده است و فقط این ناملایمات را هوشمندانه و صبورانه برای حفظ استقلال و امنیت کشور تحمل می کنند؟ آیا دولتمردان می دانند که تورم کمر مردم را شکسته ، تولید کنندگان را فلج و قامت مردم را خم کرده است؟

ای کاش مسئولان و نمایندگان مجلس بدانند به جای شعار دادن و باد در گلو انداختن و سخن از دشمنان گفتن، به فکر ارائه یک راه حل اساسی و سنجیده برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در زندگی مردم شوند؛ چرا که مردم منتظر ارائه راهکار هستند و هدف آنها از انتخاب کردن نمایندگان مجلس تنها شنیدن به حرفهای شعارگونه و تصویب مالیاتهای پی در پی نیست!

امیدواریم مسئولین، دل های دردمند مردم را بیش از این زخمی نکنند و از شعار دادن و برگزاری جلسات بی نتیجه پرهیز نمایند و کار واقعی و عملی را شروع نمایند و درنهایت  بجای دلسرد کردن همین مردمی که در زیر خط فقر زندگی می کنند به فکر ارائه راه حل مناسبی برای خارج شدن از این وضعیت بد اقتصادی باشند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده