مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مردم مومن و متدین بناب، با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای این شهرستان برگزار شد.

به  گزارش انعکاس بناب، مراسم سوگواری دخت گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) با رعایت نکات بهداشتی در برخی از تکایا و مساجد بناب نیز در فضایی معنوی و باشکوه برگزار شد.

حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه معظمه در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد و  نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده و ام‌الحسین، ام‌الحسن، ام‌الائمه و ام ابیها از جمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه انسانی است، با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمامی برهه‌های حساس زندگی در کنار آن امام بود و از آن حضرت حمایت می‌کرد، حضرت زهرا(س) در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.
در دامن پاک فاطمه زهرا(س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب‌کبری(س) حماسه‌ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.
سرانجام حضرت فاطمه(س) بر اثر شدت ضربه و لطمه ای که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد بیمار شد و در بستر بیماری افتاد.
در ایام بیماری حضرت روزی امام علی (ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد و وصیت کرد  که پس از وفاتش، او را شبانه غسل ،کفن و دفن کند و احدی که در حق او ستم روا داشتند در تدفین و اقامه نماز بر پیکرش حاضر نباشند.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمرش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.