با هدف بررسی مشکلات شهرستان بناب در سفر یک روزه مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی از نیروگاه سهند بناب بازدید بعمل آمد.

به گزارش انعکاس بناب، ظهر امروز حجت الاسلام محمد باقری در جلسه ای که در بازدید از نیروگاه سهند بناب شد، با اشاره به پیشرفت و پتانسیل شهرستان بناب گفت: از اول انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون در این شهرستان جلسه مجمع نمایندگان برگزار نشده بود که الحمدالله این اتفاق رخ داده است و امیدواریم با توجه به پتانسیل و پیشرفت شهرستان این جلسات در بناب ادامه دار بوده و مشکلات و کاستی های این منطقه مرتفع گردد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت نیروگاه سهند بناب یک نقطه عطفی در پیشرفت استان و کل کشور می باشد افزود: در حال حاضر نزدیک ۲ سال هست که پروژه ۵۰۰ مگاواتی کلنگ زنی شده است و در حال توسعه و پیشرفت می باشد ولی از مجمع نمایندگان درخواست داریم که هرچه سریعتر این نیروگاه به ۹۰۰ مگاواتی تبدیل شده تا شاهد پیشرفت های زیادی در این قسمت باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین در ادامه گفت: در کنار پیشرفت روز افزون این نیروگاه حتما باید به معضلات زیست محیطی آن تدابیری اتخاذ گردد و مشکل آلایندگی این پروژه عظیم را همزمان اجرا نماییم.

باقری بنابی در این جلسه گریزی به مشکلات دانشگاه ازاد نیز زد و افزود: نمایندگان محترم چنانچه از نزدیک نیز شاهد مشکلات این واحد دانشگاهی شدند، با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد بناب در ابعاد گوناگون درخواست داریم مشکلات در کمیسیون آموزش مطرح گردد و این واحد دانشگاهی را به سمت رشد و شکوفایی بکشانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات صنعت خشکبار بناب افزود: سالانه ۵۰ هزار تن کشمش از بناب به کشورهای مختلف صادر می شود که اگر بتوانیم با برنامه ای که طرح ریزی کردیم ظرفیت آن را به سه برابر افزایش دهیم بعبارتی سالانه ۱۵۰ هزار تن انگور در بناب فرآوری و صادر خواهد شد و نزدیک ۴۰ واحد کارخانه خشکبار در این شهر فعالیت می کند که سالانه ۴۰۰ میلیون دلار صادرات را انجام می دهند و حال از مجمع نمایندگان درخواست داریم نسبت به صنعتی کردن این واحد ها قدم برداشته تا در این شهر بحث صنایع تبدیلی را بتوانیم جلو ببریم.

نماینده مردم بناب در مجلس در خاتمه به مشکلات شهرک ولی عصر (عج) اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۷۴ این شهرک تاسیس گردیده و به یک معضل بزرگ شهرستان تبدیل شده است، چرا که نبود زیر ساخت ها و امکانات از جمله آب و فاضلاب  مردم را از این شهرک فراری داده و استقبال خوبی نگرفته است و از نمایندگان درخواست داریم در برطرف کردن مشکلات این شهرک ما را یاری فرمایند تا این مشکل بزرگ شهرستان نیز رفع گردد.

انتهای پیام/ ج