در طول سال 1399 بیش از 24 تن فراورده های دامی توسط اداره دامپزشکی بناب معدوم سازی شده است.

دکتر مهدی احمدی منش ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به وظیفه اصلی اداره دامپزشکی گفت: بزرگترین وظیفه دامپزشکی به دو قسمت اعم از تامین بهداشت و سلامت دام زنده و کنترل بهداشت و نظارت بر فراورده های خام دامی می باشد.

وی در راستای انجام این وظایف مهم افزود: دامپزشکی شهرستان بناب در طول سال ۱۳۹۹ تقریبا ۲۴ تن ۵۶۱ کیلو معدوم سازی انجام شده است که ۲ تن و ۹۸۰ کیلو از آن را در طی نظارت  بر فرآورده های دامی در سطح شهرستان به دستور دادستانی انجام شده است و حدود ۲۱ تن و ۵۸۱ کیلو نیز در حین بازرسی بر ذبح دام زنده غیر قابل مصرف در کشتارگاه تشخیص داده شده و معدوم سازی گردیده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به وظیفه دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت دام زنده گفت: برای حفظ و حراست از دام زنده و تامین سلامتی آن، این اداره اقدام به واکسیناسیون رایگان آبله، PPR و تب مالت کرده است.

وی در ادامه افزود: در اقدام واکسیناسیون رایگان، حدود ۳۲۳ هزار و ۸۷۴ راس گوسفندی واکسیناسیون شده اند و ۱۲ هزار و ۶۹۸ راس گاو را بر  علیه بیماری تب مالت و در کل ۱۹۹ هزار و ۲۱۷ راس گوسفند و بز  بر علیه  بیماری آبله واکسینه شده اند.

دکتر احمدی منش با تاکید بر اینکه شهرستان بناب نسبت به شهرهای دیگر آمار گزیدگی بالایی دارد گفت: با بیش از ۵۰۰ قلاده سگ های ولگرد در سطح شهرستان بر علیه بیماری هار واکسینه شده شده اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب در پایان از دامداران خواست با توجه به فصل زمستان که اغلب با انواع بیماری هایی که به حیوانات سرایت می کند و بخصوص فصل  زایش حیوانات نیز می باشد، حتما تب برفکی که از طریق بخش خصوصی انجام می شود را اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده