امروز یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را در سال 1399 برگزار کردیم که در ابتدای جلسه طرح جامع شهرستان بناب مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش انعکاس بناب، داوود بهبودی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را در سال ۱۳۹۹ برگزار کردیم که در ابتدای جلسه طرح جامع شهرستان بناب مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه ترازنامه انرژی استان که نشان‌دهنده وضعیت سبد مصرفی انرژی از حامل‌های مختلف اعم از برق، گاز، بنزین و نفت است، در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و خدمات مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفت.

بهبودی همچنین از امضای تفاهم‌نامه سنددار کردن حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه بین اداره‌کل ثبت اسناد، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان.شرقی منعقد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، توضیح داد: بر اساس این تفاهم‌نامه در طی برنامه زمانبندی‌شده چند سال آینده به تدریج تمام بسترها و حرائم رودخانه‌ها شناسایی و برای آنها سند ثبتی صادر می‌.شود.

وی اعلام کرد: این امر از تصرف‌های غیرقانونی بستر رودخانه‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز و در نتیجه از خسارت‌های احتمالی هنگام بروز حوادثی مثل سیل جلوگیری و در واقع یک نقش پدافند غیرعامل ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده