بیرجند- فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بر برخورد قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز تأکید کرد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تأکید کرد:

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، سردار ناصر فرشید صبح چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در گذشته در آخرین چهارشنبه آخر سال خانواده‌ها دور هم جمع شده و مراسمی سنتی را با کمترین آسیب و خطر انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مراسم امروزه تبدیل به بازی با مواد محترقه غیرمجاز شده است، بیان‌کرد: همگان بر این موضوع واقف هستیم که این برنامه چه آسیب‌هایی را برای جوانان و نوجوانان به همراه دارد.

فرشید با اشاره به اینکه دشمنان و معاندان همواره از تجمعات در کشور ما سوء استفاده کرده‌اند، ادامه‌داد: فراخوان برای تجمع مردم در فضای مجازی و انجام رفتارهای هنجارشکن توسط پلیس فتا رصد می‌شود.

وی با بیان برخی فرضیات احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال، گفت: ما در این شب احتمال آتش سوزی‌های عمدی و سوء استفاده از این موضوع، پرتاب مواد محترقه به داخل خودروها و مغازه‌ها و … را می‌دهیم و شهروندان باید در این زمینه مراقبت کنند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر برخورد قانونی با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال از ظرفیت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و بسیج نیز باید استفاده کرد.

فرشید بیان‌کرد: پایش تصویری نه تنها در شب چهارشنبه آخر سال که در همه ایام سال باید در خراسان‌جنوبی تقویت شود.