کارگاه آموزشی مبردهای جایگزین در صنعت تبرید و تهویه اولین بار در کشور در کارگاه تاسیسات مرکز فنی حرفه ای بناب افتتاح شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز کارگاه آموزشی مبردهای جایگزین با حضور مدیرکل و معاون  فنی حرفه ای استان آذربایجان شرقی، فرماندار، نماینده و سرپرست سازمان ملل (یونیدو) و برخی روئسای ادارات در مرکز فنی حرفه ای شهرستان بناب برگزار شد.

عادل سلطانی فرد در حاشیه این افتتاح به اهمیت این اقدام اشاره کرد و گفت: این اقدام برای اولین بار در سطح کشور در ۶ نقطه راه اندازی شده است که در استان تنها شهرستان بناب توانست میزبانی آن را کسب کند.

وی در ادامه افزود: سازمان فنی حرفه ای با همکاری سازمان ملل متحد( یونیدو) اقدام به برگزاری  دوره آموزشی مبردهای جایگزین برای تکنسین های مجرب رشته تهویه و تبرید خواهد نمود.

سلطانی فرد اظهار داشت: این کارگاه به منظور آموزش کلیه اصناف حرفه‌ای تعمیر یخچال، فریز، سردخانه، کولر گازی و … در سطح شمالغرب کشور با هدف حفاظت لایه اوزون از گازهای خطرناک دایر شده است.

رئیس فنی حرفه ای مرکز بناب در خاتمه افتتاح این پروژه بی نظیر را برای مردم شهرستان تبریک گفت و آن را نمونه بارز بی اثر بودن تحریم ها در پیشرفت ملت ایران دانست.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده