رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، از آغاز تولید سه میلیون دوز واکسن کووایران خبر داد.

مخبر عنوان کرد؛

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مخبر، صبح دوشنبه در مراسم آغاز فاز دوم و سوم تزریق واکسن کووایران، گفت: فاز اول واکسن کووایران را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و امروز نیز فاز دو و سه آن آغاز شد.

وی افزود: همیشه جوانان کشور با اتکا به تخصص، اعتماد به نفس، قدرت و جسارت خود توانستند گام‌های بلندی بردارند و ما نیز امیدواریم این گام را با موفقیت در این مرحله برداشته و پشت سر بگذاریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: امروز پایان فاز اول تست انسانی واکسن برکت است که به لطف وزارت بهداشت و اساتید متخصص و تیم نظارتی ستاد اجرایی توانستیم این فاز را با موفقیت و کمترین عارضه به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: فاز دو را پیش رو داریم و فاز سه را بلافاصله آغاز خواهیم کرد.

مخبر گفت: امیدواریم وزارت بهداشت کمک کند تا فاز دو و سه سریع‌تر انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین در خصوص تولید انبوه واکسن گفت: یک موضوع تولید صنعتی واکسن است و موضوع دیگر تولید انبوه آن است که ایران همانند کشورهای دیگر در جاهای مختلف در حال تولید آزمایشگاهی واکسن است و در برخی موارد به تولید انسانی رسیده که بسیار خوشحال کننده است.

مخبر تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام امکان تولید انبوه را فراهم کردیم که ظرفیت تولید واکسن سه میلیون دوز در ماه است که از امروز آغاز می‌شود و در فاز دوم تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن در ماه را تا پایان خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهیم داد و تا پایان بهار ظرفیت ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز در ماه فراهم می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در تمامی این مراحل سختگیرانه ترین پروتکل‌های بین المللی را رعایت کردیم و از اجرای پروتکل‌ها کوتاه نیامدیم و موفق شدیم واکسن را با کمترین عارضه تولید کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که سه ماه دیگر همین جلسه را برگزار و اعلام کنیم که مشکلی برای تولید واکسن نداریم و آرامش را به جامعه بیاوریم.