صبح امروز جلسه ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان با حضور معاون امنیتی سیاسی فرماندار، بخشدار، شهردار، برخی روئسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حمید بالغ صبح امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان با اشاره به ابعاد شئون فرهنگی جامعه افزود: اگر بستر سازی حفظ حریم خانواده رعایت شود در واقع حریم امنیت عمومی را توسعه دادیم و همچنین اگر از ارزش های متعالی خانواده صیانت کنیم قطعا به سمت شئون فرهنگی جامعه حرکت کردیم.

وی با تاکید بر فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از هماهنگی تمامی دستگاههای متولی در امر ترویج فرهنگ خواست تا نسبت به هم با وحدت و انسجام کامل برخورد کنند چرا که یکی از محور های مهم این جلسه با آمادگی کامل به پیشواز این ماه پربرکت حرکت نماییم.

معاون امنیتی سیاسی فرمانداری بناب با اشاره به برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا امسال و سال گذشته مراسمات و برنامه های مذهبی ما در ایام رمضان متفاوت تر بوده و خواهد شد فلذا در این مورد طبق تصمیمات ستاد کرونا عمل خواهیم نمود و طبق فرمایشات مقامم معظم رهبری نیز ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

در ادامه جلسه رضا لعلی بخشدار بخش مرکزی شهرستان نیز از متولیان برگزاری مراسمات و برنامه های مذهبی بصورت آماری و عملکردی اشاره کرد و گفت: هیئت های مذهبی برگرفته از خود مردم و از بطن جامکعه می باشند و در روزهای سخت کرونایی بیشترین تاثیر مبارزه با بحران را در امر تامین کالاهای معیشتی و غذای گرم و توزیع اقلام بهداشتی را داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در کشور فعالیت می کنندکه در شهرستان بناب نیز ۱۵۰ هیئت و ۵۰ مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند که اینها هم در شرایط بحرانی بصورت شبانه روزی همپای ستاد کرونا فعالیت های بزرگی داشته اند و اگر در کنار مسئولین و مدافعان سلامت نبودند مشکلات زیادی در روستا ها و بخش ها بوجود می آمد که بایستی اجازه فعالیت به این نهادها داده شود تا کمک حال مردم باشند.

انتهای پیام/ ج