مردم بناب سالهای سال است از مشکل اسفناک وضعیت معابر رنج می برند و همچنان منتظر آسفالت ریزی خیابان های سطح شهر و ورودی های آن هستند.

به گزارش انعکاس بناب، وضعیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما طی سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست به دست هم داده‌اند تا آسفالت خیابان‌ها و معابر بناب به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه روز به وخامت این مسئله افزوده شود.

توجه به زیرساخت های اساسی عمران شهری از جمله معابر و خیابان ها با وجود هزینه بر بودن، به عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت هاست که مورد بی مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.

با وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی در این شهر اغلب معابر فاقد آسفالت و روسازی مناسب هستند و تردد روزمره خودروها و نیزعابران در معابر عمومی در سطح شهر با چالش هایی همراه می شود.

برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می‌برد وضعیت بسیار بد آسفالت و چاله‌هایی که به چاه تبدیل شده‌اند در خور یک شهر با عنوان قطب اقتصادی کشور نیست.

کم توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان ها و به تبع آن کیفیت بد آسفالت ها، همه و همه دست در دست هم داده اند تا گشت و گذار در مسیرها و خیابان های شهر بناب به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست انداز به سان جاده های خاکی تبدیل شود.

گودالهای بزرگ وسط خیابان، چاله و ناهمواری هایی که بعضی معابر و خیابان را خطرناک کرده است و گویا هر یک از این چاله ها حکایت آسفالت این روزهای معابر و خیابان های این شهر را روایت می کنند انگار که این چاله‌ها دهان گشوده‌اند تا با متولیان خدمات شهری سخن گفته و درد دل شهروندان را با آنان بازگو کنند.

اما این نامهربانی شهر با شهروندانش فقط مختص عابران، رانندگان و موتورسواران نیست. معلولان و افرادی که برای راه رفتن از ویلچر یا عصای سفید کمک می گیرند از اصلاح نامناسب هندسی و چاله چوله های شهر بناب به شکل کاملا جدی بیشترین آسیب را می بینند، پیاده روها با آن موزائیک های لق شده و چاله چوله های کوچک و بزرگ که به اندازه راه رفتن روی میدان مین خطرناک است، خطرات بسیاری را متوجه این قشر از جامعه می کند، چه بسا معلولی برای انجام کاری از منزل بیرون رفته است که به دنبال غفلت مسئولان در معابر ناهموار و چاله چوله های خیابان ها ولیچرشان واژگون شده و نارضایتی شان را به بار می آورد.

اگر یک روز را به گشت و گذار با اتومبیل در سطح خیابان‌های شهر اختصاص دهیم از کوچه فرعی تا اصلی ترین خیابان‌های سطح شهری همه و همه چاله‌هایی به عمق چاه دارند و وضعیتی بسیار نامناسب که درخور این مردم شریف و نجیب نمی‌باشد!

این را به  صراحت می توان گفت که امروزه مشکل آسفالت  یکی از اولویت ترین و اصلی ترین نیاز و مشکل شهر بناب می باشد که بدون هیچ تعللی در جهت اجرای روند بایستی  مرتفع گردد.

مردم بناب در چنین مواقعی انتظار بیش از حد از منتخبین خود در شورای شهر و شهرداری دارند تا اینکه دردی از دردهای آنها را آرام کنند و همچنین انتظار می رود نماینده پرتلاش و فرماندار دلسوز شهرستان با تمام توان به این مسئله ورود کرده و بزرگترین مشکل و معضل شهری را رفع نمایند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده