رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما دستاوردهای گوناگونی به ویژه در زمینه تولید سانتریفیوژ مورد نیاز مرکز انتقال خون و تولید رادیوداروهای جدید داشته‌ایم.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (شنبه) در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر به رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد و متنوع علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت و نیز با عطف توجه و رهیافت‌های اصولی نظام اسلامی و رویکرد خردمندانه دولت مبنی بر اجرای سیاست تعامل سازنده با جهان مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: پس از تصویب قانون لغو تحریم‌ها و اجرای دقیق مفاد آن توسط سازمان انرژی اتمی ایران، این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌ها و بن مایه‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند، در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم برپا خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در این میان معرفی ۱۳۳ دستاورد جدید در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه تأمین نیازمندی‌های بخش صنعت، سلامت و کشاورزی و یاری رساندن به طرح‌های تأمین انرژی در سطح ملی گواهی روشن بر این مدعا است که این کاروان سر باز ایستادن ندارد.

صالحی ادامه داد: اینجانب در فراز پایانی سخنان خود شایسته می‌دانم تا به چند نمونه از دستاوردهای ارزشمند و شایان توجه اشاره کنم. به عنوان نمونه به تولید سانتریفیوژ موردنیاز مرکز انتقال خون، تولید ۱۱۰ زیست مولکول ایزوتوپی مورد استفاده از کیت غربالگری نوزادان و همچنین تولید صنعتی تیتانیوم گرید پزشکی مورد استفاده در ساخت ایمپلنت‌های کاشتی در بدن انسان و تولید چند رادیوداروی جدید اشاره کرد که به راستی مایه مباهات و درخور تحسین است.

وی تأکید کرد: همچنین عزم راسخ متخصصان حوزه علوم و فنون هسته‌ای جهت برپا کردن هنگامه‌ای دیگر در عرصه فناوری کوانتومی از جمله ارتباطات امن کوانتومی نکته‌ای است که از نظر اهل فن و دوستداران فناوری‌های نوین دور از ذهن نخواهد ماند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اینجانب در موقعیت‌ها و مناسبت‌های دیگر هم به این نکته اشاره کردم که یکی از ثمرات دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، سرریز دانش هسته‌ای و زمینه سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم کاربردی در پهنه ایران اسلامی است.

صالحی تصریح کرد: کوتاه سخن آنکه ما بر سر آنیم تا ضمن پایبندی به قوانین و تعهدات بین‌المللی و تعامل با جهان بر اساس سه مؤلفه، عزت، حکمت و مصلحت بر توفیقات و دستاوردهای خود بیافزاییم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ناگفته پیداست که ما همچنان بر تداوم یافتن حمایت‌های بزرگان و مردم شریف و عزیزمان نیازمندیم و یقین داریم که در سایه تقویت روحیه وحدت، همدلی و پایبندی همگانی به شعار اتحاد ملی و انسجام ملی بیش از پیش در تحقق اهداف کلان نظام در این عرصه راهبردی موفق خواهیم بود.