فرماندار بناب در اقدامی غیرقانونی و تامل برانگیز در حاشیه جلسه ستاد کرونا تهدید کرده و آنها را در اقدامی غیرقانونی مجاب به کم نوشتن یا عدم درج مشکلات جامعه کرد.

به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز فرمانداری شهرستان بناب  از اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی مصوبات ستاد کرونا و استفاده از نکته نظرات آنها در جهت مبارزه با ویروس کرونا در کنار اعضای ستاد و برخی روئسای ادارات دعوت بعمل آورد.

با توجه به رسالت خطیر خبرنگاری، برخی خبرنگاران شهرستان با جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی تمامی مشکلات و معضلات امروزی که بر دوش مردم قدرشناس و شهید پرور شهرستان را بصورت شبانه روزی و جهادی منعکس کرده و دردی از این دردهای عظیم ملت را چاره می کنند.

در طی خبرهای اخیر و مطالبات مردمی پایگاههای خبری در جهت انعکاس مشکلات شهروندان، این  اقدام برای برخی مسئولین شهرستان طعم تلخی داده بود و فرماندار بناب در یک سخنرانی کوبنده خطاب به خبرنگاران آنها را مجاب به درج خبرهای امید آفرین کرده و حتی از تماس تلفنی با مسئولین بصورت مستقیم نیز محروم دانست.

این درحالی است که در این میان مردم فقط صدایشان را تنها به اصحاب رسانه می توانند برسانند و شاید سالها پشت اتاق رئیس اداره منتظر باشند تا جواب آنرا که در اکثر مواقع ناقص دریافت نمایند باشند و این امر خطیر خبرنگاران که رسانه ها پل ارتباطی مسئولین و مردم می باشد نیز علنا توسط فرماندار در این جلسه قطع ارتباط  شد و هیچ خبرنگاری حق ارتباط مستقیم با مسئول پاسخگویی آن اداره را نخواهد داشت.

انتقاد فرماندار از اصحاب رسانه این بود که خبرنگاران بدون هیچ چالشی از خواب بیدار شده و یک خبر را از کاستی هایی از جمله شبکه بهداشت و بیمارستان درج میکنند و خبرنگاران را جدا از زحمت کشان عرصه سلامت دانستند که این درحالیست  تنها مجموعه ای که در اتفاقات، جلسات، مواقع بحرانی و رزمایشی مبارزه با کرونا و حتی تهیه کلیپ هایی از بخش کرونا و بیمارستان شهرستان، اصحاب رسانه اولین تیمی بودند که حاضر و آماده به جان فشانی شده اند و هیچ خبری را بدون دلیل و سند درج نکردند و این جزء وظایف ذاتی این قشر مظلوم جامعه است.

حال سخن اینجاست جناب آقای فرماندار آیا نمی شد این فصل الخطاب ها که اصولا نباید حتی در قانون، اصحاب رسانه را تهدید نمود و آن را در یک جلسه خصوصی با خبرنگاران مطرح می کردید و کار فرهنگی و رسانه ای را در یک جلسه در  حضور تمامی مسئولین مورد تهدید قرار نمی دادید؟ آیا از عواقب این حرکت نیز اطلاعی دارید؟ مردم دست یاری را از کدام ارگان جوابگو، در شرایط فعلی جامعه دریافت کنند؟

از آنجا که مقام معظم رهبری در خصوص نقش مهم خبرنگاران فرموده‌اند: بدون خبرنگار لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود؛ رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۸۰/۸/۲۲ درباره خبرنگاران فرموده‌اند: «اگر زحمات شما نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.»

فرماندار بناب درحالی به صورت رسمی و در مقابل تعدادی از روئسای ادارات این شهرستان این خبرنگاران را تهدید کرده و به صراحت این مجموعه را به نشر امید آفرین ها و آن چیزی که در آینده قرار است احتمالا اتفاق بیافتد در شهرستان نموده است که اگر خلاف آن باشد برخورد شود ولی این تنها مرجعی که با تخلف امور اصحاب رسانه  رسیدگی می شود، مراجع قضایی و دادگاه رسانه می باشد.

در پایان امیدواریم هر چه سریعتر مسئولین امر به این تنش ها پایان داده و انتقادها و مشکلات مردم را با جان و دل پذیرا باشند و خدمت به مردم را وظیفه ذاتی خود بدانند و با قوت تمام و اتحاد و همبستگی به مشکلات انبوه حال حاضر فائق آیند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده