مراسم گرامیداشت روز قلم عصر امروز با حضور نویسندگان پر افتخار شهرستان بناب در سالن اجتماعات فرمانداری بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام باقری بنابی در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم طی سالهای گذشته، گفت: متاسفانه این مشکلات باعث شده همه ما به خصوص مسئولان کشور از فرهنگ جامعه غافل شوند و امروز شاهدیم که فرهنگ به طور کلی در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم با بیان اینکه اصلی ترین مشکل امروز کشور مسئله فرهنگ است، افزود: زیربنای توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه امروز مسئله مهم فرهنگ در جامعه است که باید در اولویت دستگاه های فرهنگی کشور قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: باید همه دستگاه ها به خصوص شهرداریها، شورای شهر و دستگاه های متولی به فرهنگ جامعه ورود کنند و اجازه ندهند اهالی فرهنگ و هنر به خصوص نویسندگان ما با مشکلات مواجه شوند.

باقری بنابی از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: قطعا باید این نشست ها با اهالی قلم و نویسندگان عزیز ادامه پیدا کند تا برای ما و این عزیزان مایه دلگرمی باشد.

نماینده بناب از احداث فرهنگسرای بناب خبر داد و گفت: فرهنگ مطالبه گری باید در جامعه نهادینه شود فلذا از شما نویسندگان نیز درخواست داریم مطالبات و پیشنهادات خود را در جهت اعتلای فرهنگ در جامعه برای ما اعلام کنید.

فرماندار بناب نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ در جامعه گفت: قطعا فرهنگ اگر در کشور ارتقا و رشد پیدا کند باعث رشد همه جانبه کشور در تمامی زمینه ها خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه اهالی قلم خودشان را کنار کشیده اند، گفت: قلم ها وقتی به کار می افتد، فکرها و ایده ها باز می شود بنابراین درخواستی که از شما نویسندگان عزیز داریم این است که در جهت پیشرفت کشور تلاش کنید و نگذارید مسائل فرهنگی فراموش شود.

وی در عین حال افزود: اگر تا به حال در حق شما عزیزان کم لطفی شده و از ایده ها و اثرات شما حمایتی نشده است، من به نوبه خودم از شما عذرخواهی می کنم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در ادامه از وجود بیش از ۲۰۰ نویسنده در بناب خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط کرونایی هنرمندانی که بیش از ۲ اثر به چاپ رسانده بودند به این مراسم دعوت شدند، ضمن عذرخواهی از بقیه نویسندگان گرامی، انشالله در آینده اینگونه مراسمات قطعا ادامه پیدا خواهد داشت و از حضور تمامی هنرمندان اهل قلم بهره مند خواهیم شد.

صدقی با اشاره به حمایتهای وززارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان و هنرمندان، گفت: تمامی عزیزانی که اثری از خود دارند و به چاپ رسانده اند می توانند جهت عضویت در صندوق اعتباری هنر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و با عضویت در این صندوق از مزایای آن بهره مند شوند.

وی از پرداخت تسهیلات کم بهره به صاحبات فرهنگ و هنر در قالب مشاغل خانگی خبر داد و گفت: خوشبختانه شهرستان بناب در پرداخت این تسهیلات به صاحبان فرهنگ و هنر با عنایت مسئولان شهرستان از اعتبارات مشاغل خانگی کارنامه قابل قبولی را دارد.