رئیس دانشگاه پیام نور بناب در آستانه روز خبرنگار طی مراسمی از زحمات و تلاشهای اصحاب رسانه شهرستان بناب تجلیل کرد

به گزارش نکاس بناب دکتر عطااله زرفشان صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه‌ها ریه های تنفسی یک جامعه هستند، گفت: رسانه‌ها اگر به درستی به وظایف اصلی خود عمل کنند خیل عظیمی از مشکلات جامعه اعم از فساد و بی عدالتی ها اصلاح می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور بناب شغل خبرنگاری را همانند معلمان شغل انبیا دانست و گفت: امروز خبرنگاری یکی از شغل های سخت دنیا محسوب می‌شود و یکی از ارکان مردم‌سالاری در جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه پیام نور بناب گفت: این دانشگاه در سال قبل هیچ گونه درآمدی نداشته است و طبق سیاست‌های جدید ابلاغی تمامی مراکز دانشگاهی پیام نور باید خود گردان باشند بنابراین مجبور شدیم از برخی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده کرده و درآمدی برای دانشگاه داشته باشیم.

وی از فعال سازی دوره های آموزشی تخصصی در این دانشگاه در جهت درآمدزایی خبر داد و گفت: یکی دیگر از کارهایی که برای درآمدزایی انجام داده ایم واگذاری ۷ هکتاری زمین دانشگاه به تولیدات کشاورزی است که در سال جاری به درآمد دانشگاه اضافه کرد.

زرافشان در ادامه افزود: در آینده نزدیک اخذ مجوز رشته های جدید کارشناسی ارشد را در برنامه داریم و اخیرا نیز رشته های مددکاری اجتماعی و مدیریت امور بانکی به رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور بناب اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد قبولین کارشناسی ارشد از مراکز پیام نور کشور می‌باشد گفت: دانشگاه پیام نور منبع محور است بر این اساس سطح سواد علمی دانشجویان نیز نسبت به سایر دانشگاه‌ها در سطح بالاتری قرار دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور بناب ادغام این مرکز را منتفی دانست و گفت: اگر قرار باشد ادغامی در کار باشد سایر دانشگاه ها با توجه به قدمت بالای این دانشگاه باید در این مرکز ادغام شوند.

زرافشان در خاتمه به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح و هدایایی از زحمات و تلاشهای اصحاب رسانه شهرستان تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش