مراسم عزاداری هفتم محرم با حضور فرماندار بناب، بخشدار، فرمانده سپاه ناحیه بناب، نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، جمعی از مسئولان ارشد شهرستان و عده از محبان اهل بیت علیهما السلام، صبح امروز در محل سپاه ناحیه ی بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب حجت الاسلام سرایی با بزرگداشت محرم الحرام، ماه عزای اسوه ی آزادگان جهان، به تحلیل اهداف، وقایع و آثار واقعه ی عاشورا از منظری تخصصی تر پرداخته و گفت: با بررسی علل وقوع این حادثه ی عظیم، در می یابیم آنچه عامل رویدادن این حادثه شد، ترس مردم و تسلیم در مقابل نظام جور وقت بوده است.

وی سکوت در مقابل رژیم جور و ستم را مردود دانسته و افزود: زمانیکه حرام خداوند به دست عده ای اشقیا، حلال شمرده میشد، « تکلیف» مسلمانان این بود با این بدعت مقابله نموده و نسبت به آنچه در جامعه می گذشت، غفلت نورزند؛ اما آنچه روی داد، عمل نکردن مردم به تکلیف خود در شرایط سرنوشت ساز و تنها رها کردن رهبر الهی خود در مقابل طاغوت بود.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، مصداق معاصرِ «عمل به تکلیف» را کلام امام خمینی(ره) دانست که فرمودند: « ما مامور به تکلیفیم؛ هدف ما عمل به وظیفه شرعی و ایستادگی در برابر ذلت است» و این همان آموزه ای است که از مکتب عاشورا فراگرفته ایم.

«هویت شیعه، تفکر استکبار ستیزی اوست». موضوعی که حجت الاسلام سرائی با طرح آن، انقلابی بودن را «هزینه بر» دانسته و خاطر نشان کرد: برای زندگی عزت مندانه و عدم پذیرش سلطه و ذلت( با تمام مصادیق آن) ، باید هزینه داد! همانگونه که هزینه ی امنیت امروز مملکت اسلامی ما، خون هزاران شهید است.

وی تزریق افکار تضعیف کننده و هدفدار در جامعه از سوی دشمن را هشدار داده و گفت: از شگردهای همیشگی دشمن، القای مفاهیمی است که ملت ها را به سلطه و تمکین بکشاند و بدین سان به استثمار مردم و منابع آن ملت دست یابد؛ در مقابل، ساختن تصویری قوی و شکست ناپذیر از خود، اقدام دیگر دشمن جهت تضعیف روحیه ی ملت ها است. همانگونه که رژیم صهیونیستی سالها افکار عمومی جهان را با القای مفاهیمی چون « گنبد آهنین» و «ارتش شکست ناپذیر» به دست گرفته بود، جبهه ی استکبارستیزِ عاشورایی نیز به آنان ثابت کرد نعره ی موشک های حزب الله، بارها میتواند گنبد کاغذی آنان را صد پاره کند!( و این، تقابلِ دیدنیِ تفکر انقلابی در مقابل تفکر استکباری است)

حجت الاسلام سرائی ملاک اصلی دین را ارزش های واقعی آن دانسته و افزود: ملاک، ظواهر دین نیست؛ مراقب باشیم با حفظ ظاهر و پوسته دین، افکار ضد دینی را به ما قالب نکنند! چه بسیار کسانی که ظواهر دین را رعایت می کردند اما زمانیکه نوبت به انجام تکلیف و حمایت از ولی امر خود می رسید، صحنه را خالی کرده و خسران دنیا و آخرت نصیبشان میشد. لذا در هر عصری باید به اصول متوسل گردیده، مصادیق پذیرش ذلت و استثمار را به خوبی شناخت چرا که رهرو مکتب عاشورا همواره طالب زندگی عزت مندانه است.