امام جمعه بناب گفت: انتظار میرود شورای محترم شهر با عمل به رسالت خویش و با همت عالی و دید بلند یک شهردار کاربلد، خوشفکر، جهادی و هماهنگ انتخاب کرده و شهر را از حالت غمبار و آفت زده نجات دهند.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به عاشورا به عنوان یک مکتب و رسالت اظهار داشت: عاشورا یک پشتوانه و تکیه گاه نه برای یک مقطع تاریخی، بلکه برای تمام روزگاران و تاریخ است؛ بطوری که امام عصر ارواحنا فداه بر حفظ عاشورا تاکید کرده اند و امام خمینی (رض) نیز فرمود: عاشورا را زنده نگهدارید تا کشور شما آسیب نبیند.

وی افزود: عاشورا سرمایه بزرگی است که اگر خوب از آن محافظت کنیم هر طاغوتی را می توان سرنگون کرد، بطوری که رضا شاه، پسرش محمدرضا شاه، صدام و حزب بعث با قدرت عاشورا ذلیل و نابود شدند.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه نجات عالم از حادثه عاشورا استمداد کرده و روشنگری خواهد کرد، گفت: امروز قدرت های شیطانی به این نتیجه رسیده اند که تار و پود نظام حاکم بر جمهوری اسلامی به عاشورا گره خورده و امتیاز منحصر بفرد جمهوری اسلامی همین است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تصریح کرد: بی شک همه مجاهدت ها و مقاومت ها در برابر استکبار و همه این خونها و شهادت ها که نثار این انقلاب شده است، از عاشورا الهام گرفته و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود و مادامی که رشد، بلوغ و بیداری کافی در بشریت ایجاد نشده، خداوند اجازه ظهور به امام عصر ارواحنا فداه را نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با صلابت و سربلندی به رسالت خود ادامه داده و زمینه ساز مقدمات ظهور حضرت است، خاطر نشان کرد: گرچه رسانه های معاند و احیانا افراد خودی سیاه نمایی کرده و تبلیغ یاس آور می کنند، اما عقلاء دوست و دشمن گواهی می دهند که ایران باستان و ایران اسلامی در کل تاریخ این عزت، قدرت و آوازه جهانی را بخود ندیده بود و امروز چنین مقاوم و سرفراز و مردانه در برابر استکبار جهانی ایستاده است، در حالیکه پادشاهان گذشته پیکره ایران را قطعه قطعه کرده و به دیگران بخشیده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال علیرغم فشارهای جهانی امروز در صنعت هوا، فضا، دریا و قدرت نظامی در جایگاهی قرار گرفته که متجاوزی جرات تعدی بخود نمی دهد و ایران به هر جای دنیا اراده می کند نیرو میفرستد و در مسائل منطقه حرف اول و آخر را میزند و عزت و ابهت ایران خاورمیانه را فرا گرفته است.

امام جمعه بناب با اذعان به اینکه ایران در هیچ مقطعی از تاریخ چنین ترقی و پیشرفت علمی، رونق صنایع نرسیده است، افزود: بنده واقعیت ها را عرض می کنم، امروز با وجود این فشارها و تحریم های اقتصادی همه ما نعمت زده شدیم و چنین رفاه، ثروت و عیش و نوش در هیچ زمانی نبوده است؛ در حالیکه پدران و اجداد ما در همین بناب برای تامین نان شب و معاش خود خروارها باغ و زمین فروخته اند، اما الحمدلله امروز در همین بناب چند صد کارخانه و کارگاه بصورت چند شیفتی با هزاران کارگر کار می کنند و کالاهایشان به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی افزود: بنده قبول دارم یک عده در کشور مشکل اقتصادی دارند و به سختی دارند زندگی می گذرانند، که نظام اسلامی باید به این اوضاع سر و سامان دهد، اما باید منصفانه قضاوت کنیم که امروز جمهوری اسلامی ایران بهشت روی زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با انتقاد از وضعیت کوچه ها، خیابان ها و مبادی ورودی و خروجی شهر اظهار داشت: متاسفانه مدیریت شهری بناب بیمار است، با وجود این همه فعالیت اقتصادی، ثروت، کارخانه و صادرات در بناب، خرابی، تعفن و دست انداز سرتاسر شهر را فراگرفته و باعث آن درماندگی و ضعف شهرداری و تنگ نظری و کشمکش های نفسانی برخی اعضای شورا است که در گذشته نه به خودشان ارزش و شخصیت قائل شدند و نه به شهر و شهروندان رحم کردند.

امام جمعه بناب ابراز امیدواری کرد: انتظار میرود شورای شهر تازه نفس بتوانند این گرفتاری های گذشته را جبران نمایند و بنده با تمام وجود از شورای جدید حمایت نموده و در خدمت شان خواهم بود تا شورای محترم با عمل به رسالت خویش و با همت عالی و دید بلند یک شهردار کاربلد، خوشفکر، جهادی و هماهنگ انتخاب کرده و این شهر را از حالت غمبار و آفت زده نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در پایان با تبریک هفته دولت به دولتمردان، خصوصا مدیران شایسته شهرستان بناب از تلاش های جهادی و شبانه روزی مدیریت شبکه بهداشت و درمان و کادر پزشکی و پرستاری این شبکه و سعی و کوشش فتحی فرماندار شهرستان و اصحاب فرمانداری، از زحمات سربازان گمنام در اداره اطلاعات و خدمات فرماندهی وپرسنل نیروی انتظامی در تامین امنیت، نظم و آرامش و سایر مدیران دلسوز و زحمتکش شهرستان تقدیر و تشکر کرد.