عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی تخلفات در انتخابات شوراها باعث تغییر سرنوشت بسیاری از شهرها و روستاها شد، گفت: لازم است برای انتخابات ۱۴۰۲، در مجلس چاره‌ای اساسی بیاندیشیم تا مردمسالاری دینی با پول‌های کثیف تضعیف نشود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد باقری بناب در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۱۶ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه اکنون هیچگونه بهانه ای برای حل مشکلات مردم باقی نیست، گفت: از این رو رئیس جمهور و وزرا باید توجه داشته باشند که با آرای نمایندگان صندلی وزارت را به دست آوردند و هرگونه بی توجهی عذاب سختی را پشت سر خواهد داشت.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد با همه شیرینی و تلخی تمام شد و دولت و شوراها مستقر شدند، عنوان کرد: با این حال همه ما نمایندگان شاهد بودیم چگونه برخی تخلفات در انتخابات شوراها سرنوشت خیلی از شهرها و روستاها را رقم زد که لازم است ما نمایندگان مجلس برای انتخابات ۱۴۰۲، چاره ای اساسی کنیم در غیر این صورت مردمسالاری دینی با پول های کثیف تضعیف می شود.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو با بیان اینکه دریاچه ارومیه نفس های آخر خود را می کشد، عنوان کرد: این دریاچه را دریابید در غیر این صورت شهرهای اطراف آن، به ویژه شهرستان ها بناب با بحران های شدید زیست محیطی و بهداشتی مواجه می شود و در حال حاضر نیز طوفان های نمکی، باغات و مزارع را از بین می برد؛ این زمین ها در حال خشک شدن و از بین رفتن هستند که این به معنای افزایش بیکاری در منطقه است.

باقری بناب در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: نمایندگان استان آذربایجان شرقی خواستار اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه در دولت های یازدهم و دوازدهم و خواستار اتمام تونل انتقال آب و رهاسازی آب از سدهای اطراف دریاچه ارومیه به مقدار ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال جهت احیای این دریاچه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: پساب فاضلاب شهرهای ارومیه و تبریز برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است از این رو از تخصیص این پساب برای حوزه های دیگر باید خودداری شود همچنین خواستار مشخص شدن مسئول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم هستیم.

وی افزود: اگر دریاچه ارومیه احیا نشود بیماری های مزمن و بحران های محیط زیستی باعث می شود مردم شهرهای اطراف دریاچه به شهرهای دیگر مهاجرت کرده و این موجب تحمیل هزینه های گزاف بر دولت می شود. بحران آب در اکثر استان ها وجود دارد اما در برخی استان ها مانند آذربایجان شرقی ناشی از سوءمدیریت مدیران و عدم برنامه ریزی بر می گردد و شهرستان بناب در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت مشکل اساسی دارد.

باقری بناب اضافه کرد: آیا برنامه ای برای آب شرب، کشاورزی و صنعت دارید و یا باید بناب نیز مانند شهرهای خوزستان شود تا فکری به حال آن شود؟ وزارت نیرو باید هرچه سریع تر برای تأمین آب شهرستان بناب را ارائه کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از کادر درمانی کشور به خصوص در شهرستان بناب، عنوان کرد: از دولت می خواهیم هرچه سریع تر واکسیناسیون عمومی را تمام کرده تا شاهد مرگ و میر در جامعه نباشیم. کادر درمان خسته شده و لازم است هرچه سریع تر برای تکمیل آن، نسبت به استخدام پزشک و پرستار و کادر خدماتی در بیمارستان ها اقدام عاجل شود.

وی در ادامه رتبه بندی معلمان را از وعده های رئیس جمهور دانست که هرچه سریع تر باید اجرا شود و گفت: کلیات این موضوع در مجلس تصویب شده و هر روزه شاهد پیگیری معلمان هستیم که چرا دولت و مجلس در اجرای آن تعلل می کنند لذا رتبه بندی معلمان که آرزوی چند دهه گذشته این قشر است باید هرچه سریع تر عملیاتی شود.

باقری بناب خطاب به وزرا عنوان کرد: مردم پیگیر حل مشکلات هستند و مدام به نمایندگان فشار می آورند که به وزرا و مسئولان بگویید برای حل مشکل گرانی، بیکاری، آب و کرونا کار کنند و بر اساس وعده های خود به سرعت اقدام عملی را آغاز کنند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: در هدفمندی یارانه ها، در چاهی که دولت های سابق کنده اند نیفتاده و چاه جدیدی نکنید؛ ما دنبال هدفمندی یارانه ها هستیم اما پرداخت یارانه نقدی سم مهلک است. منابعی که در هدفمندی یارانه آزاد می شود برای درمان رایگان، بیمه فراگیر و احداث و ایجاد بسترهای قطارهای سریع السیر مانند تبریز-تهران، مشهد-تهران و اصفهان-تهران و تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی و ورزشی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انواع و اقسام کارمند در دولت مشغول به کارند؛ رسمی، پیمانی، آزمایشی، حجمی، قرارداد کارمعین، شرکتی و غیره که این همه تنوع در دولت موجب ناکارآمدی بخش بزرگی از آن شده که لازم است هرچه سریع تر دولت نسبت به تعیین تکلیف این کارمندان اقدام کند./