جلسه شورای اموزش و پرورش بناب صبح امروز به ریاست فرماندار بناب و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، معاون شبکه بهداشت و درمان و چندی دیگر از مسئولان شهرستان در محل خانه معلم برگزار گردید

به گزارش انعکاس بناب، شهریار فتحی ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی، روز بزرگداشت استاد شهریار، آرزوی قلبی خود را پیاده سازی کامل واکسیناسیون در شهرستان و حضور دانش اموزان پای کلاس درس عنوان کرد.

وی با دعوت صمیمانه از آحاد مردم شریف شهرستان، تنها راه سلامت جسمی و روانیِ امروزِ جامعه در مقابل کرونا را شرکت همگانی در واکسیناسیون دانسته و گفت: تنها با واکسیناسیون عمومی توان برقراری آرامش و ثبات نسبی در جامعه فراهم خواهد شد لذا شهروندان، ما را در اجرای این امر مهم یاری کنند.

فرماندار بناب پیاده سازی «عدالت آموزشی» در شهرستان را خواستار شده و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید در کنار اجرای اهداف اساسی خود، کاهش خلأ عدالت آموزشی را بطور جدی دنبال کند و در این راستا، به توزیع اساتید مجرب بین تمامی مدارس شهرستان جهت بهره مندی همه دانش آموزان (از هر نوع قشر ضعیف و متوسط) بپردازد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بناب، حضور تکنولوژی در زندگی روزمره خانواده ها را اجتناب ناپذیر خوانده و گفت: مقاومت در برابر پیشرفتهای روز، چاره کار نیست بلکه خانواده ها باید ترفندهای ارتباط قوی با فرزندان و نیز مدیریت فضای مجازی آنان را فراگیرند.

وی مقوله تربیت دانش آموزان را خطیر ارزیابی کرده و تاکید کرد: از تمام پتانسیل جامعه باید برای تولید نسلی سالم با افکار و قابلیت های بالا استفاده گردد؛ مساجد، محیط های تربیتی هستند که تئوریسین ها و دانشمندان قابلی به کشورمان تقدیم کرده اند و تجربه نشان داده است افرادی که تربیت دینی دیده اند، در پست ها و مسئولیت های مهم، قابل اعتمادتر و فداکارتر ظاهر شده اند در نتیجه تربیت سالم، حرکتی پیش گیرنده از مفاسد و کمبودهای آتی در جامعه است.

وی در خاتمه، جلسات شهرستانی را در نوبه خود موثر و به مُثابه سِنسور خواند که مشکلات مناطق شهری را بدین وسیله میتوان به مقامات بالا رسانید و در راستای حل مشکلات بومی قدم برداشت.