فرمانده سپاه ناحیه بناب عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان، بن بست شکنی را از آثار پر برکت دفاع مقدس خواند و خواستار پیاده سازی هرچه قویتر آن در بطن مشکلات جامعه شد.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، این هفته را ضامن اقتدار و عزت کشور دانست و گفت: شعار هفته دفاع مقدس امسال “ما مقتدریم” عنوان شده که این اقتدار در سایه رشادت مردانه ی شهیدان، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران رقم خورده است.

وی دفاع مقدس را دارای برکات و اثرات بسیاری دانست و گفت: مهمترین آن «مدیریت جهادی» می باشد؛ شاخصه ای که سنگ بنای آن، قبل از انقلاب و توسط حضرت امام «ره» بنیان نهاده شد و پس از دفاع مقدس، در سطح کلان پیاده سازی شد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب، مدیریت جهادی را حلقه ی مفقوده حل مشکلات حال حاضر خواند و افزود: یکی از پیام های دفاع مقدس، عملکرد جهادی در مواجهه با مشکلات است به گونه ای که طی جنگ تحمیلی، مشارکت عمومی مردم در راستای حمایت از رزمندگان، عامل مهمی در پیشبرد اهداف جنگ محسوب میشد.

مسئول ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان بناب، شاخصه «بن بست شکنی» را از دیگر برکات دفاع مقدس برشمرد و گفت: این شاخصه در زمان جنگ تحمیلی توسط فرماندهانی چون شهید چمران، زین الدین و باکری، گره کور مشکلات بررسی و چاره جویی میشد. در عصر امروزه نیز از مصادیق معاصر با راهبرد «بن بست شکنانه» میتوان به کارنامه سراسر افتخار سردار سلیمانی اشاره کرد.

وی تبیین برکات دفاع مقدس برای جامعه را یک الزام و ضرورت دانسته و خاطر نشان کرد: مردم باید به این باور برسند که در دل بحران ها، فرصت هایی است که در شرایط عادی وجود ندارد؛ نکته ای که مکررا توسط سردار سلیمانی گوشزد میشد. بطوریکه در حال حاضر مصادیق جدیدی از «بن بست شکنی» طی حرکتی انقلابی_جهادی توسط رئیس جمهور و در عرصه «تامین واکسن کرونا و واکسیناسیون عمومی» رقم خورد.

«دفاع مقدس، لیله القدرِ انقلاب اسلامی بود» موضوعی که فرمانده سپاه بناب با طرح آن، بستر معنوی مهیا شده در دوره دفاع مقدس را، بستری انسان ساز خواند که شخصیت های وارسته ای را تربیت کرد.

سرهنگ پاسدار حیدری «جهانی شدن بسیج» و « ارائه مفهوم والای بسیج به جهان» را از اهداف والای معمار کبیر انقلاب و از سایر برکات دفاع مقدس نام برد به گونه ای که این باور اکنون به سراسر جهان مخابره گردیده و انقلابیون عدالت طلب در گوشه و کنار جهان بدان تمسک می جویند.

وی از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در بناب خبر داد و گفت: افتتاح سالن ورزشی ۹ دی و در اختیار قرار دادن آن به مرکز واکسیناسیون، برگزاری همایش رزمندگان، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، ارائه میز خدمت به منظور حل مشکلات در محلات، تجلیل از نخبگان بسیجی، برگزاری نشست های روشنگری، جلسات معرفی سبک زندگی، رژه موتوری و یادواره های شهداء، برنامه های متنوع ورزشی، بهره برداری از مزار شهدای دیزج پروانه، رونمایی از تصاویر شهدای نقاشی شده در سطح شهر، برگزاری کمک های مومنانه، فعالیت های گروههای جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح ادارات و دانشگاهها، زنگ مقاومت در مدارس و مسابقه داستانک نویسی مقاومت را از جمله برنامه های این هفته در بناب عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در خاتمه با بیان اینکه تمامی برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: از اصحاب رسانه شهرستان درخواست دارم در این هفته مقدس با تولید محتوای ارزشی امید را به جامعه تزریق کرده و نسبت به تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی و شهداء اقدام کنند.