عصر امروز یادواره ۵ شهید روستای علی خواجه با حضور فرمانده سپاه به همت حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء، بسیجیان، دهیاری و شورای اسلامی این روستا برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب سرهنگ پاسدار حیدری طی نشستی با هدف پاسخ به شبهات نسل جوان در خصوص هشت سال دفاع مقدس، آن را عامل تحولی در ساختار سیاسی جهان عنوان کرده و گفت: توازن قدرت در جهان پس از دفاع مقدس به نفع ملت های مظلوم شروع به تغییر کرد به گونه‌ای که هم اکنون کشورهای مسلمان, استقلال و آزادی عمل خود را بازیافته اند.

وی نقطه تلاقی دو قدرت شرق و غربِ آن روز را در دولت وقت عراق دانست و توجیه عراق در خصوص حمله به ایران را دفع خطر ایران برای منطقه و جهان عنوان کرد؛ این در حالی است که در کشور نوپای ایران، هنوز قدرت نظامی منسجمی وجود نداشت که بتواند این جنگِ به نوعی جهانی بر علیه ایرانِ بی دفاع را دفع کند و همین امر، عامل ایجاد لشکری مردمی و خودجوش توسط جوانان گردید که این دفاع را مقدس ساخت.

فرمانده سپاه ناحیه بناب با تحلیل شرایط روز کشور در دوره جنگ تحمیلی، به یاوه گویی‌های صدام حسین با هدف تجزیه ایران اسلامی پرداخته و افزود: رئیس جمهور وقت عراق طی سخنرانی اعلام کرد «ما از تجزیه ایران ناراحت نمی‌شویم و هیچ عربی از خرابی و تقسیم ایران ناراحت نخواهد شد»؛ سخنانی که حاکی از نقشه شوم عراق با حمایت قدرت‌های وقت، بر علیه کشوری با دولت نوپا و بدون ارتش بود، اما آنچه آنان در محاسبات خود بدان نپرداخته بودند، جنگ اراده‌ها بود که توسط لشکری به رهبری امام «ره» به پا خواست.

وی در ادامه افزود: تجاوز به خاک سرزمین‌مان با ۴۰۰ هلیکوپتر توسط صدام، شروع جنگ ناجوانمردانه ای بود که بمب‌های شیمیایی و صدها تن سلاح و مهمات آن را قدرت‌های وقت تعیین می‌کردند اما حتی سیم خاردار را نیز از ایران دریغ نمودند؛ همین واقعه، شروع دفاع مظلومانه جوانان این خاک، در عینِ قدرت ایمانشان بود که خداوند یاری گر جبهه حق است حتی اگر عده ی آنان، قلیل باشد!

« جنگ تحمیلی صرفاً با هدف تجزیه طلبی نبود، بلکه در ورای آن، حذف ایدئولوژی انقلاب اسلامی از منطقه بود چرا که تهدیدی برای قدرتهای وقت به شمار می‌آمد که عامل بیداری ملت‌های مظلوم و استثمار شده می گردید»؛ موضوعی که سرهنگ حیدری با تشریح آن، بار دیگر بر لزوم حساسیت تبیین این اهداف در سطح جامعه و برای نسل جوان تاکید کرد

وی دلیل مقدس خواندن این دفاع را چنین بیان کرد که رزمندگان اسلام صرفاً از مرزها و خاک وطن دفاع نکردند بلکه آنان مدافعان یک ارزش، ایدئولوژی و تفکری ظلم ستیز بودند که خود، دلیل اصلی دشمنی و جنگ عراق و قدرتهای آن زمان با ایرانِ سرفراز گردیده بود.

فرمانده سپاه ناحیه بناب وقایع هشت سال دفاع مقدس را بسیار به وقایع عاشورا شبیه دانست و افزود: ما سردارانی «ابوالفضل گونه» و شهدایی «علی اصغر گونه» کم نداشتیم! در این سرزمین، مادری وجود دارد که ۱۴ عزیز خود را تقدیم این نبرد الهی نموده است. نیز چندین خانواده ۹ شهید در کشور وجود دارند که پا به پای سایر شهدا جنگیده و شهید شده اند! رشادت هایی که عراق و حامیان رذل آن، هرگز تصور آن را نیز نمی توانستند در سر بپروراند.

سرهنگ پاسدار حیدری حکومت اسلامی ایران را اولین حکومت قدرتمند شیعی در جهان نام برد و افزود: تمام سیاست ها و فشارهای خارجی از یک سو و تنش ها و توطئه های برخی در داخل، از سوی دیگر، تماماً با این هدف است که ما از ماهیت انقلابی خود دست بکشیم اما به حول و قوه الهی نه تنها این نقشه شوم نقش بر آب خواهد شد بلکه قدرتمندتر از هر زمان دیگری، فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع از ارزش ها را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.