مدیر عامل بنیاد فرزانگان قلب مهربان بناب صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس، آمار جامعه سالمندی بناب را 13 درصد اعلام نموده و خواستار تخصیص امکانات مناسب برای این قشر شد

به گزارش انعکاس بناب حلاج پور با تبریک یک اکتبر به نام روز سالمند، این روز را به تمامی سالمندان شهرستان تبریک گفت و ادامه داد: بنیاد فرزانگان قلب مهر بناب، طی سال ۹۸ تاسیس و تحت نظارت سازمان بهزیستی شهرستان به فعالیت مشغول بوده و توانسته ۳۸۰ نفر از جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهد

وی از برگزاری کلاس های روانشناسی، آموزشی، سلامت و بهداشت و کمک های اولیه برای این افراد خبر داده و گفت: سالمندان در کنار کلاس های مذکور از اردوهای سیاحتی_زیارتی بهره می‌گیرند و هفته‌ای سه روز نیز در کلاسهای ورزشی، که با همکاری اداره ورزش و جوانان دایر گردیده،حضور می یابند.

مدیر عامل بنیاد فرزانگان، فعالیت‌های این نهاد را نیز متاثر از کرونا دانسته و افزود: متاسفانه با شروع کرونا فعالیت ها تعطیل گردیده و از دیدار چهره به چهره سالمندان عزیز محروم شده ایم؛ اما به صورت هفتگی با ۵۰ نفر از ایشان تماس گرفته می شود تا جویای حال و مشکلات آنان بوده باشیم. همچنین از خانواده هایی که سالمندان دارای محدودیت حرکتیِ خود را نگهداری می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انجام ویزیت رایگان مشاوره پزشکی توسط پزشکان عمومی و متخصصِ عضو افتخاری بنیاد، تخصیص ۵۰% تخفیف طی تفاهم‌نامه‌ای با آزمایشگاه مهر جهت استفاده سالمندان تحت پوشش بنیاد، از سایر خدماتی است که حلاج پور از آن نام برد و از توزیع میانگین ۳۰ بسته معیشتی به صورت ماهانه و به همت خیرین بین سالمندان خبر داد.

جذب ۳ حقوقدان داوطلب جهت ارائه خدمات به بنیاد فرزانگان قلب مهربان (توسط آقایان احمد صنعی، بهروز تنهاییان و محسن حسن زاده)، احداث بنای ۵۰ متری برای یکی از اعضا به کمک مرکز نیکوکاری امیرالمومنین (ع)، همچنین تهیه ماشین‌لباسشویی و دو دستگاه یخچال به همت خیرین، از سایر عملکردهای بنیاد فرزانگان می باشد که حلاج پور بدان پرداخت.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان بناب تعداد سالمندان بنابی بالای ۶۰ سال را تا اوایل ۱۴۰۰، ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر دانست که از این تعداد ۷ هزار و ۶۵۱ نفر زن و ۷۰۶۰ نفر مرد میباشند؛ نیز طی این آمار، ۴۸ درصد سالمندان، روستایی و ۵۴ درصد شهری بودند که ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مرد میباشد.

وی در خاتمه سالمندان را نیازمند به ورزش و فضای سبز دانسته و از مسئولان شهری، نامگذاری یکی از پارک ها به نام پارک سالمندان و خط کشی عابر پیاده در تقاطع خیابان زرگران و مطهری را مطالبه نمود.۸۰