فرماندار بناب، علم دامپزشکی را ضامن سلامت جامعه دانست و افزود: دامپزشک با انتقال علم روز دامپزشکی به دامداران و آموزش آنان، سلامت جامعه را تضمین میکند.

به گزارش انعکاس بناب، شهریار فتحی تغذیه سالم را یکی از مقوله های اساسی در تعیین سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن تغذیه سالم برای جامعه، نیازمند منابع سالم غذایی خصوصاً گوشت و لبنیات می باشد تا جامعه بتواند به سطح قابل قبولی از سلامت دست یابد و این امر حاکی از اهمیت جایگاه دامپروری و نیز دامداران در جامعه است.

وی علم دامپزشکی را ضامن سلامت جامعه دانست که می تواند با «ارائه طریق» به دامداران، زمینه‌ساز نیل به هدف کلی «سلامت جامعه» و تامین «امنیت غذایی» شهروندان باشد، به گونه‌ای که با انتقال علمِ روزِ دامپزشکی به دامداران، آنان را در جهت تولید گوشت و لبنیات با کیفیت و سالم یاری رساند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب، این شهر را به دلیل واقع شدن در موقعیت جغرافیایی مطلوب، به نوعی قطب تولید گوشت قرمزِ با کیفیت در منطقه دانسته و گفت: شهرستان بناب روزانه ۶۰ تن شیر و سالانه بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز تولید و روانه ی بازار مصرف می کند.

دکتر مسعود گنج پور شهرک دامپروری بناب را پتانسیلی مطلوب در حوزه دامداری خواند که در صورت رسیدن به مرحله بهره برداری، عامل پیشرفت های چشمگیری در این حوزه خواهد بود.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های آموزشی برای بالا بردن دانشِ دامپروری دامداران، در سطح شهرستان خبر داد تا قدمی در جهت ارتقای کیفیت تولیدات گوشتی و لبنی شهرستان برداشته شود.

 

مجتبی امیررستمی