رزمایش تمرینات تاکتیکی گردان های امام علی (ع) بسیج شهرستان بناب امروز با هدف تمرین و مقابله با هرگونه توطئه احتمالی در محوطه سپاه ناحیه بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، مرحله اول این رزمایش از صبح امروز با حضور فرماندار بناب و فرمانده سپاه تا عصر ادامه داشت و بسیجیان گردانهای امام علی (ع) برای آمادگی بیشتر در مقابل هر گونه توطئه، فنون رزم و عملیات های تاکتیکی را تمرین کردند.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری با تاکید بر این موضوع، که امروزه عرصه ی جنگ از سوی دشمن به تمامی جوانب جامعه (از جمله فرهنگی، اقتصادی، نظامی…) گسترش یافته، گفت: نفوذ و توطئه چینی های کوچک و بزرگ دشمن و ایجاد تفرقه بین آحاد ملت نیاز به هوشیاری و خنثی سازی دارد.

وی بسیج را نیروی همیشه پابه کار، دلسوز و فداکار کشور خوانده و تاکید کرد: بسیج، قشر شاخصی است که سهم بسزایی در شناسایی و خنثی سازی های توطئه ها داشته و دارد این در حالی است که عرصه ی فضای مجازی نیز امروزه به بستر مضاعفی برای نفوذ دشمن بدل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب داشتن بصیرت و دشمن شناسی را از ویژگی های بارز یک بسیجی واقعی خوانده و خاطرنشان کرد: بسیجی باید مشکلات روز جامعه خود را شناخته و توان تجزیه و تحلیل آن را داشته باشد تا بتواند به هدف مقدس خود که حفظ آرامش ملت خود و پاسداشت آرمان های انقلاب اسلامی است، نایل آید.

فرماندار بناب نیز در حاشیه این رزمایش، آمادگی همه جانبه برای دفاع از کیان وطن و ارزش های والای نظام را امری خطیر خواند و گفت: امروز بسیج و بسیجیان سهم غیر قابل انکاری از آن را ایفا میکنند.

فتحی مردم ایران را مردمانی حماسه ساز دانست و گفت: ملت ایران عزتمندانه پای آرمان هایشان خون دادند اما وجبی از خاک به دشمن ندادند؛ شهدای دفاع مقدس، ثمره این نگرش و باور عزتمندانه بودند و آنجا که نیازِ زمان بود، مردانه از حریم وطن دفاع کردند؛ اکنون برما وظیفه است در تمامی جبهه ها، با اقتدار به آرمان های شهدایمان کیان وطن و نظام مقدس اسلامی را پاس بداریم.

وی حضور جوانان خصوصا نسل جدید، در امتداد خط ارزش های انقلابی را مایه مباهات، غرور و آرامش خوانده و تاکید کرد: صحنه گردانی ۸ سال دفاع مقدس غالبا با جوانان بود و این خود صحه بر توانایی جوانان در مدیریت عرصه هاست.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ مجتبی امیررستمی