دبیرکل جمعیت هلال احمر از اعلام نیاز هلال احمر به دولت برای شارژ انبارها و تامین تجهیزات امدادی خبر داد.

به گزارش انعکاس به نقل از محمد حسن قوسیان مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تاکید اخیر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر لزوم تأمین اعتبار برای شارژ انبارهای امدادی در فصل بارندگی‌ها گفت: هر ساله و همزمان با فرا رسیدن فصل بارش‌ها جمعیت هلال احمر به منظور ارتقا خدمات خود در حوزه امداد رسانی و غیره اقدام به روز رسانی و شارژ تجهیزات می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در همین راستا نیز با توجه به آغاز فصل بارندگی‌ها، جمعیت هلال احمر درخواست‌های خود برای تأمین اعتبار در حوزه شارژ انبارها و تجهیزات و نیازهای خود را به صورت مکتوب به دولت اعلام کرده است اما باید منتظر پاسخ دولت در زمینه تخصیص اعتبارات بمانیم.

قوسیان مقدم در خصوص آخرین وضعیت موجودی انبارهای هلال احمر بیان کرد: از لحاظ چادرهای امدادی در وضعیت مناسبی قرار داریم و تعداد چادرها نسبت به سال گذشته در کل کشور ۴۰۰ هزار چادر افزایش یافته است.

وی با اشاره بر موجودی بسته‌های مواد غذایی نیز عنوان کرد: بسته‌های مواد غذایی جهت توزیع میان مردم در بحران‌ها و حوادث نیز در انبارها شارژ شده است اما همچنان نیاز به شارژ بیشتر داریم. در این زمینه نیز درخواست‌های خود را اعلام کرده‌ایم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره تجهیزات امدادی نیز اظهار داشت: با توجه به آغاز بارش‌ها و افزایش عملیات‌های امدادرسانی جمعیت هلال احمر، تجهیزات انفرادی مربوط به خدمات امداد و نجات نیاز به شارژ و نوسازی دارد. در این زمینه نیز موارد مورد نیاز به دولت اعلام شده است.

قوسیان مقدم با اشاره بر وضعیت موجودی تجهیزات لجستیکی نیز بیان کرد: در این زمینه مشکل چندان خاصی نداریم و اقدامات هرساله و عادی ازجمله تعویض لاستیک خودروهای امدادی، یخ شکن‌ها و غیره در حال انجام است.