هدف خانه کارگر دفاع از آزادی های انسانی و ارزش آفرین است که شرط لازم برای شکوفاییِ استعداد و توانایی های لازم کارگران و سایر اقشار جامعه برای ایفای نقش خلاق در تعیین سرنوشت اجتماعی خود میباشد.

به گزارش انعکاس بناب، صادق زاده خانه کارگر را به عنوان تشکیلاتی معتقد و ملتزم به قانون اساسی، برای هدایت و سازماندهی نیروهای مدافع حقوق محرومین و مستضعفان دانست که در راستای تحقق قانون اساسی در جهت ایجاد شرایط مناسب و شرکت فعال کارگران در رهبری کشور به فعالیت بپردازند.

وی با تأسی به کلام رهبری، توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی جامعه را عامل رشد و امنیت جامعه نام برده و هدف خانه کارگر را منسجم ساختن تمامی خواسته های کارگران در عرصه های اجتماعی و صنفی قلمداد کرد.

صادق زاده از حمایت های خانه کارگر درخصوص مسکن کارگران خبر داد و گفت: با روی کار آمدن دولت انقلابی، تسهیلات کارگری مسکن ملی به این نهاد واگذار شده است بطوریکه در مرحله اول ۱۵۵۰ واحد مسکونی ترسیم شده است و بنابر این طرح، کارگران با کمترین هزینه صاحب مسکن خواهند شد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همچنین از آموزش رایگان ۱۲۷ هزار کارگر در ۶۷ رشته خبر داد و افزود: کارگر نباید به دلیل موقعیت شغلی اش از آموزش باز بماند چرا که آموزش رکنی اساسی است. این در حالی است که ۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز طی بیست رشته و در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در مراکز علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند.

وی گفت: همکاری خانه کارگر با دولت و کارفرما باعث شد این نهاد قدم‌های خوبی در راستای اهداف تعیین شده ی خود بردارد. باعث افتخار است که اعلام کنیم استان آذربایجان شرقی در سایه مشارکت با مسئولین سیاسی، انتظامی و نمایندگان، به عنوان کم تنش ترین استان ثبت گردیده است. ( ناگفته پیداست وجود برخی مشکلات در حوزه های مختلف، قابل پیش بینی بوده و اجتناب‌ناپذیر است)

صادق زاده در ادامه از عدم توجه به مطالبات بحق کارگران انتقاد نموده و خواستار الگوگیری مسئولان از سطح حقوق کارگران در کشورهای همسایه شد و خاطرنشان کرد: عدم توجه کارخانجاتی همچون ماشین سازی و مس سونگون به حقوق کارگران در شرایط گرانی حال حاضر، نیاز به بازنگری جدی دارد. خصوصاً که این مراکز به عنوان بنگاه‌های اقتصادی دارای درآمد بالا بشمار می آیند.

وی گفت: در کل کشور ۶۳ شعبه خانه کارگر وجود دارد، همچنین این نهاد، ۲۲ مرکز دانشگاهی و علمی کاربردی را به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است خانه کارگر، با ۲ میلیون عضو، بزرگترین تشکیلات کارگری به شمار می آید و این رقم در استان، ۱۷۵ هزار عضو است. تعداد شعب خانه کارگر در شهرهای استان، ۵ خانه بوده و دو خانه کارگر دیگر، یکی در بناب و دیگری در سراب در دست افتتاح است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، همچنین از طرح انتظاراتِ مردم با وزیر طی دیدار استانی خود در هفته گذشته پرداخته و گفت: خواسته ما از شورای عالی کار، نگاهی باز نگرانه به سطح حقوق کارگران است؛ اگر دولت به صورت انقلابی به مشکلات کارگران رسیدگی کند، شاهد شرایط کنونی نخواهیم بود. گفتنی است حداقل دستمزد ای که توسط خود دولت تعیین گردیده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

صادق زاده گفت: تاکید ما همچنان بر همسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان است؛ مسئولان میتوانند در این راستا از ترکیه الگوبرداری کنند؛ در ترکیه حداقل دستمزد امروز ۱۰ میلیون تومان است این در حالی است که حقوق ۳ میلیون تومان کارگر دیگر پاسخگوی هیچ کدام از نیازهای آنان نیست.

«یکی از ضعف‌های قشر کارگران این است که یک نماینده در مجلس و همچنین در مراکز تصمیم‌گیری ندارند این در حالی است که اکثر اقشار دارای نماینده اند» موضوعی که صادق زاده با انتقاد از آن، ادامه داد: به صراحت می‌گویم نمایندگان مجلس هیچ آشنایی با مقوله تولید، صنعت و کارگر ندارند و ما باید در کمیسیون اجتماعی مدام به ایشان الفبای کارگری دیکته کنیم