وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:حتماً ارتقاء معیشت، منزلت و کرامت معلمان در برنامه جزو اصول راهبردی بسیار مهم است و از سوی دیگر ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در دستور خواهد بود.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرنگار مهر، روز گذشته مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طی نامه‌ای رسمی ار سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

فیاضی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مهمترین راهبردهای اصلی وی برای اداره آموزش و پرورش گفت: بسط توسعه عدالت آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش در تمام ساخت‌های شش گانه تعلیم و تربیت یکی از راهبردهای اصلی در برنامه‌های من است. همچنین تمرکز زدایی و توسعه مشارکت، از طریق تقویت تنظیم گری به جای تصدی گری را در برنامه دارم تا برای ایفای نقش ذی نفعان تعلیم و تربیت مثل خانواده‌ها، معلمان، مدیران منطقه و… بسترهای لازم در تأمین محتوا، مدیریت، تأمین زیرساخت‌ها و… مهیا شود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از راهبردهای اصلی که پیگیری خواهم کرد هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در فرایندهای آموزشی، تربیتی، مدیریت و ارزشیابی و نظارت در راستای شفافیت بیشتر خواهد بود ضمن اینکه معتقدم باید به سمت تقویت مهارت‌های زندگی و شغلی دانش آموزان گام‌های اساسی برداریم و در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با آمایش سرزمینی تغییراتی ایجاد کنیم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش همچنین ارتقاءکیفیت نظام تأمین و تربیت منابع انسانی و تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی و اصلاح ساختارها و فرایندهای اجرایی، اداری و مالی متناسب با سند تحول ‏‬را از دیگر راهبردهای خود برشمرد و گفت: حتماً ارتقا معیشت، منزلت و کرامت معلمان در برنامه جزو اصول راهبردی بسیار مهم است و از سوی دیگر ارتقا سلامت جسمی و روحی و فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در دستور کار خواهد بود. برای همین باید دسترسی و ارتقا بهره وری فضا و تجهیزات آموزشی، پرورشی و خصوصاً ورزشی را تسهیل کنیم.

فیاضی تاکید کرد که توجه ویژه ای در مدیریت خود به دوره پیش دبستانی و ابتدایی خواهد داشت و تلاش خواهد کرد تا با ارتقای جایگاه بین المللی آموزش و پرورش از طریق افزایش کیفیت آموزش، توسعه همکاری‌های بین المللی و مشارکت ‏فعال، الهام بخش و اثربخش در مجامع جهانی و منطقه‌ای حوزه تعلیم و تربیت باشیم.

وی در پااین گفت: اگر وزیری بخواهد سکاندار وزارتخانه مهم و دارای اضلاع گسترده آموزش و پرورش باشد باید روی چه نقاط تحولی باید دست بگذارد که آنچه مورد تاکید سند تحول بنیادین است محقق شود. ما در این برنامه پیشنهادی خود بعد از جلسات بسیار به راهبردهایی دست یافتیم که ۱۱ راهبرد تحولی است که برخی از آنها را نام بردم.