صبح امروز طی مراسمی به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از رهنامه تشکیل محله اسلامی رونمایی شد

به گزارش انعکاس بناب فرمانده سپاه ناحیه بناب بعد از اتمام جلسه ویدئو کنفرانس، در حضور ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت، فعالیت محله محور بسیج را زمینه ساز پیاده سازی تفکر و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: لازم است هم افزایی بین بسیجیان و ریش سفیدان محل صورت گیرد.

وی گفت: بنا داریم معضلات جامعه اعم از آسیب‌های اجتماعی، مصرف‌گرایی و بیکاری، از مقیاس کوچکتر یعنی محله، حل شده و درمان گردد که متولی طرح محله اسلامی نیز روحانی مسجد محل خواهد بود.

سرهنگ پاسدار حیدری مسجد را پایگاه اندیشه‌های ناب اسلامی خواند و افزود: حرکت های سازنده و تحولی باید از مساجد به پا خیزند و در این راه از هرگونه تکروی باید پیشگیری گردد، به گونه‌ای که انتظار می رود با ایجاد هم‌افزایی بتواند ظرفیت‌های مردمی محله را به دست گرفته و در سمت و سوی حل مشکلات از آن بهره گیرند.

وی در مقام تحقق محله اسلامی، هفت گام تعریف شده در این راستا را بیان کرد و گفت: طرح محله اسلامی طی هفت گام قرار است در سراسر کشور پیاده شود و سیر آن بدین شکل است که شورای تحول محله تشکیل می‌گردد و به واسطه این حرکت تشکیلاتی، مردم نیز در کنار حاکمیت، مسئولانه در حل مشکلات محله سهیم می گردند.

برقراری ارتباط بین خیرین و نیازمندان محل، تهیه لیستی از مشکلات محله و هم‌اندیشی برای رفع آن، استفاده از پتانسیل اهالی محل خصوصا جوانان تحصیل‌کرده جهت رتق و فتق امور، از جمله اقدامات موثر در مسیر اجرای محله اسلامی است که سرهنگ حیدری از آن نام برد.